کمبود نیروی انسانی در مدارس ابتدایی پایتخت

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در شهر تهران مدارسی که کمبود نیرو دارند باید مدیر و معاون تدریس داشته باشند، اگر کمبود نداشته باشند، تفویض اختیار به مناطق کرده ایم که خود تصمیم بگیرند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، عباسعلی باقری درباره کمبود نیروی انسانی در دوره ابتدایی شهر تهران، افزود: برای بکار گیری معلم در دوره ابتدایی از چند روش استفاده کردیم، با آزاد گذاشتن انتقالی از شهرستان ها به تهران و جذب مربیان پیش دبستانی تا حدودی کمبود آموزگار را جبران کردیم.

وی با بیان اینکه تعداد ۴ هزار بازنشسته در سال تحصیلی جدید در شهر تهران داریم گفت: پیش بینی می کنم که یک چهارم از معلمان در استانه بازنشستگی استمرار خدمت داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران همچنین درباره لغو تدریس ۶ ساعته معاونان و مدیران نیز افزود: از لحاظ علمی تدریس مدیران و معاونان خوب است، چرا که از محیط مدرسه دور نمی شوند.

وی افزود: در شهر تهران مدارسی که کمبود نیرو دارند باید مدیر و معاون تدریس داشته باشند، اگر کمبود نداشته باشند، تفویض اختیار به مناطق کرده ایم که خود تصمیم بگیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در ادامه درباره وضعیت بازماندگی از تحصیل، گفت: یکی از مشکلات ما در بحث بازماندگی از تحصیل فرهنگی است. برخی از سرپرست های خانواده اجازه تحصیل به فرزندانشان را نمی دهند و از آنان به عنوان نیروی کار استفاده می کنند.

وی افزود: اگر بهزیستی این کودکان را شناسایی کند و به وزارت آموزش و پرورش معرفی نماید ما آنان را تحت پوشش قرار می دهیم و برای آنان که شناسنامه ندارند نیر با فرمانداری صحبت کرده ایم تا مدرک هویتی موقت ارایه دهند.
706

کد خبر: 843954

وب گردی

وب گردی