آموزش و پرورش قبل از جذب نیروی جدید باید وضعیت حق التدریسی ها را معلوم کند

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: تا زمانی که آموزش و پرورش تکلیف نیروهایی که به هر دلیل جذب کرده است را تعیین نکند، استخدام نیروهای جدید درست نیست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس میرحمایت میرزاده ، با اشاره به طرح یک فوریتی الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، اظهار داشت: بسیاری از نیروهای حق‌التدریسی علاوه بر سابقه تدریس، تحصیلات خوبی دارند و بنا بر نیاز آموزش و پرورش جذب شده‌اند و می‌توانند معلمان خوبی شوند و اینکه کلی بگوییم این افراد قابلیت معلمی ندارند، بی‌انصافی است.

وی افزود: کانال مادام‌العمر ورود به آموزش و پرورش، دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی است و افرادی که در این دانشگاه‌ها تربیت می‌شوند به صورت حرفه‌ای معلم هستند و بهترین روش جذب هم از طریق این دانشگاه است.

میرزاده با بیان اینکه در وضع موجود برای درازمدت باید دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی تقویت شوند، گفت: زمانی 20 میلیون دانش‌آموز داشتیم و همین مراکز که آن زمان تربیت معلم بودند، نیروی انسانی لازم را تأمین می‌کردند؛ اکنون هم اگر با تمام ظرفیت کار کنند و حمایت شوند، می‌توانند پاسخگوی نیاز آموزش و پرورش در این حوزه باشند.


سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: تا زمانی که آموزش و پرورش تکلیف نیروهایی که به هر دلیل جذب کرده است را معین نکند استخدام نیروهای جدید درست نیست و اکنون مشکل این است که در حالیکه نیروهای حق‌التدریس بسیاری وجود دارند چرا همزمان آموزش و پرورش به دنبال جذب جدید از طریق استخدام نیروهای آزاد است؟

وی اضافه کرد: اگر آموزش و پرورش نیاز دارد چرا دانشگاه فرهنگیان را تقویت و حمایت نمی‌کند و وضعیت نیروهای حق‌التدریس را تعیین تکلیف نکرده و تغییر وضعیت نمی‌دهد؟

میرزاده با بیان اینکه اگر نیازی به قانون‌گذاری است، کمیسیون آموزش آماده همکاری با آموزش و پرورش است، خاطر نشان کرد: اگر افرادی بعد از قانون منع جذب نیروهای حق‌التدریس به آموزش و پرورش آمده‌اند، خلاف قانون بوده است.

706

کد خبر: 843974

وب گردی

وب گردی