تمام دانشجویان غیربومی دانشگاه بوعلی در خوابگاه‌ها اسکان یافتند

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا با بیان اینکه در حال حاضر همه دانشگاه‌ها مشکل کمبود خوابگاه دارند، گفت: 12 هزار دانشجو در دانشگاه بوعلی مشغول تحصیل هستند که تمام دانشجویان غیربومی در خوابگاه‌ها اسکان یافتند و فقط تعداد کمی از دانشجویان بومی با کمبود تخت و خوابگاه مواجه هستند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر رسول عمادی تمامی دانشجویان غیربومی متقاضی در خوابگاه‌های دولتی و خصوصی اسکان یافته‌اند، اظهار کرد: در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ظرفیت محدود خوابگاه‌های دانشگاه بوعلی‌سینا ذکر شده است و فقط براساس ظرفیت و توان دانشگاه به دانشجویان خوابگاه داده می‌شود.

وی افزود: امسال سازمان سنجش اسامی پذیرفته‌شدگان دانشگاه بوعلی را ۲۷شهریورماه اعلام کرد که شامل ۷۱ درصد دانشجوی دختر و ۲۹ درصد دانشجوی پسر بود بنابراین توازن بین دانشجویان پذیرفته شده برهم زده شد که باعث به وجود آمدن مشکل کمبود خوابگاه برای دانشجویان دختر شد.

عمادی ادامه داد: بر طبق قانون به دانشجویان پسر ترم‌های محدودی خوابگاه داده می‌شود که در حال حاضر تمامی دانشجویان پسر اسکان یافته‌اند و فقط دانشجویانی که تعداد ترم‌های محدود را کامل گذرانده‌اند خارج از خوابگاه هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای تأمین خوابگاه از دانشگاه فرهنگیان همدان تقاضای تأمین خوابگاه شده است و تعدادی از دانشجویان پسر نیز در خوابگاه‌های دانشگاه علمی کاربردی شهید مقصودی همدان اسکان یافته‌اند.

عمادی درباره هزینه‌های خوابگاه‌های خصوصی خارج از دانشگاه اظهار کرد: هزینه خوابگاه‌های داخل دانشگاه هر دو ترم ۴۰۰ هزار تومان است و خوابگاه‌های خارج از دانشگاه ۸۰۰ هزار تومان است که به عبارتی ۴۰۰ هزار تومان بیشتر از خوابگاه‌های دولتی است.

وی یادآور شد: دانشجویان باید درس خود را در دوره زمانی تعیین شده به اتمام برسانند در غیر این‌صورت دانشجویان سنواتی دچار مشکل خوابگاه خواهند شد و تأمین خوابگاه آنها بر عهده دانشگاه نیست.

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا در پایان گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: نیازمند کمک دانشجویان و خانواده‌ها برای اسکان در خارج از دانشگاه به منظور رفع مشکل تأمین خوابگاه هستیم و در صورتی‌که سال آینده سازمان سنجش اسامی پذیرفته‌شدگان را زودتر اعلام کند می‌توان برای مشکل کمبود خوابگاه کارهایی را انجام داد.

کد خبر: 843975

وب گردی

وب گردی