مدیر انقلابی تسهیل گر در امر اشتغال است/ کاری بالاتر از اشتغال در استان وجود ندارد

استاندار کرمانشاه گفت: یک مدیر انقلابی تسهیل گر در امر اشتغال و فضای کارآفرینی و حل مشکلات بخش خصوصی به منظور رفع مشکل بیکاری است.

به گزارش ایسکانیوز، مهندس هوشنگ بازوند در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از مدیران خواست با تلاش و جدیت در جهت رفع مشکلات حرکت کنند تا پیشرفت، آبادانی و توسعه برای استان محقق شود.

وی فلسفه وجودی مدیران را خدمت به مردم و حل مشکلات آنها بیان کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی برای حل مشکلات و ایجاد بسترهای بهتر همراه با آرامش و آسایش در جامعه نسبت به انتخاب مدیر اقدام می کند لذا فلسفه وجودی مدیران خدمت به مردم و حل مشکلات آنها می باشد.

ایجاد اشتغال برای جوانان به معنای ایجاد آرامش و آسایش برای خانواده ها است

مهندس بازوند در ادامه سخنان خود با اشاره به مشکل و معضل بیکاری در استان تصریح کرد: با توجه به وجود این حجم از بیکاران در استان هر اقدامی که برای ایجاد اشتغال جوانان صورت گیرد یعنی رفاه ، آسایش و آرامش برای خانواده های آنان در جامعه ایجاد می شود و اگر مدیری غیر از این عمل کند باید قبول کند که فرصت سوزی کرده است و علاوه بر اینکه حق یک نفر را نیز از بین می برد از سوی دیگر در حق بیکاران نیز ظلم کرده است.

تعیین شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به منزله راهبرد اساسی برای کشور است

مدیر ارشد استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعیین شعار از سوی مقام معظم رهبری این شعارها را راهبرد اساسی برای حل مشکلات کشور عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری حدود 8 سال است که به موضوع اقتصاد و رفع مشکلات تنگناهای اقتصادی در کشور تاکید می کنند و معظم له در سال گذشته و امسال موضوع اقتصاد مقاومتی را که یک علم راهبردی برای حل مشکلات است، مطرح کرده اند و این موضوع یک بحث بسیار مهم در دنیا است که با هوشمندی کامل از سوی مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفته است.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان ساخت: تمامی قوا اعم از مجریه ، مغننه و قضائیه و هم افکار عمومی در خصوص موضوع اقتصاد مقاومتی اجماع دارند لذا همگی در استان کرمانشاه باید تلاش کنیم که شعار امسال را "مبنی بر اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال" محقق سازیم و خود را مکلف به این مهم بدانیم.

برای تولید ثروت و سرمایه گذاری در استان تلاش کنیم

مهندس بازوند همچنین تاکید کرد: باید با تلاش و پیگیری، سازوکارهای لازم را برای تولید ثروت و افزایش سرمایه گذاری در استان مشخص کنیم و مقام معظم رهبری در فرمایشات خود در ابتدای سالجاری در مشهد به این مهم تاکید کردند و همه را به تعریف سازوکار برای افزایش تولید و اشتغال در کشور فراخواندند.

مدیر انقلابی تسهیل گر در ایجاد اشتغال و توسعه کارآفرینی است

وی در بخش دیگری از سخنان خود یک مدیر انقلابی را تسهیل گر در اقتصاد، ایجاد اشتغال، رفع موانع تولید و تلاش برای توسعه کارآفرینی در جامعه عنوان کرد و بیان داشت: مدیر انقلابی فردی است که تسهیل گر در تولید و اقتصاد باشد و به این معنا که بتواند مشکلات بیکاری را حل کند لذا مدیران باید با تمام وجود برای جذب سرمایه گذاری در استان تلاش و کوشش نمایند.

بخش خصوصی زمینه ساز شغل در جامعه است

استاندار کرمانشاه همچنین بخش خصوصی را کمک حال بسیار خوبی برای حرکت به سمت توسعه و ایجاد اشتغال در جامعه عنوان کرد و گفت: با اعتبارات موجود دولتی نمی توانیم به توسعه برسیم بنابراین باید با کمک گرفتن از بخش خصوصی مسیر حرکت به سمت توسعه را طی کنیم و در این راستا باید موانع موجود بر سر راه بکارگیری مشارکت بخش خصوصی را برداریم لذا با توجه به اینکه اقتصاد ما یک اقتصاد بانک محور است بنابراین بانک ها در اجرای طرح ها و جذب سرمایه گذاری باید تسهیل گر باشند و کمک کنند تا مشکل بیکاری در استان حل شود.

با توجه به نرخ بالای بیکاری در استان باید یک مدیریت در بحران انجام دهیم

مدیر ارشد استان در ادامه با اشاره به نرخ بیکاری 25 درصدی استان خواستار انجام یک مدیریت در بحران از سوی مدیران شد و تصریح کرد: از همه مدیران انتظار داریم که این خطرپذیری و ریسک پذیری "یعنی انجام مدیریت در بحران" را داشته باشند تا بتوانیم این چالش استان را حل کنیم و همه باید قبول کنیم که اگر جدیت، پیگیری و تلاش وجود داشته باشد این کار سختی نیست.

برای حل مشکل بیکاری بانک ها بخش خصوصی را تقویت کنند

استاندار کرمانشاه همچنین وظیفه مدیران بانک ها را در حل مشکلات بیکاری بسیار موثر عنوان کرد و گفت: بانک ها با توجه به برنامه های کاری خود می توانند به بخش خصوصی مشاوره بدهند و آنها را در اجرای طرح های خود تقویت کنند و از بانک ها انتظار داریم که این برنامه را جزء کارهای مهم خود در استان بدانند زیرا راهی جز بکارگیری بخش خصوصی و تقویت این بخش برای حل مشکل بیکاری در استان نداریم.

مدیران برای نیمه دوم سال باید جهشی کار کنند

مهندس بازوند در ادامه خاطرنشان ساخت: امکان دارد در 6 ماهه اول به دلایلی از جمله برگزاری انتخابات و دیگر موارد کار مورد نظر و دلخواه صورت نگرفته باشد اما برای نیمه دوم سال از همه می خواهیم که جهشی کار کنند تا کمبودهای موجود در 6 ماهه اول جبران شود.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: اولویت اول هم در دفتر مقام معظم رهبری و هم در هئیت دولت اشتغال است لذا هیچ موضوعی مهمتر از اشتغال و تولید در استان نداریم و مدیران باید توجه داشته باشند که در مقابل مردم مسئول هستند.

وی بیان داشت: حل مشکلات مربوط به بیکاری، موجبات رضای خدا و مردم را به دنبال خواهد داشت و از سوی دیگر با ایجاد اشتغال برای جوانان، آسایش و آرامش به خانواده ها بازمی گردد لذا در استان هیچ کاری بالاتر از ایجاد اشتغال وجود ندارد.

مهندس بازوند در پایان سخنان خود با بیان اینکه یک مدیر انقلابی تسهیل گر در امر اشتغال و فضای کارآفرینی و حل مشکلات بخش خصوصی است، گفت: ستاد تسهیل رفع موانع تولید یک ستاد بسیار موثر و مهم برای رفع موانع تولید و تلاش برای ایجاد اشتغال است لذا با برنامه ریزی و تلاش می توانیم بر چالش بیکاری غلبه کنیم.

در این جلسه مشکل چندین واحد تولیدی مطرح شد که استاندار کرمانشاه سریعاً خواستار تسریع در حل این مشکلات تولیدی شد..

902/900

کد خبر: 844068

وب گردی

وب گردی