پیشگیری از جرایم سایبری باید به عنوان یک راهبرد جدی دنبال شود

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت :مبارزه جدی ، پایدار و مستمر با مواد مخدر در ابعاد سخت و نرم افزاری در حوزه بین الملل مستلزم هزینه کرد های هنگفت مادی و معنوی است.

به گزارش ایسکانیوز، سردار "اسکندر مومنی" در ملاقات با وابستگان نظامی و افسران رابط انتظامی کشورهای خارجی مستقر در جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با ایجاد و توسعه زیرساخت های مورد نیاز انتظامی در قالب تشکیل پلیس های تخصصی از جمله مرزبانی، پلیس مبارزه با مواد مخدر، پلیس امنیت عمومی، پلیس راهنمایی و رانندگی ، پلیس سایبری (فتا) و ... اقدامات کنترلی و مراقبتی خود را در حوزه های مختلف انتظامی و امنیتی انجام داده که این اقدامات منجر به موفقیت های بی شماری شده است.

وی با بیان اینکه مبارزه جدی ، پایدار و مستمر با مواد مخدر مستلزم هزینه کرد های مادی و معنوی است گفت :به عنوان یکی از موفقیت های پلیس ایران می توان به اقدامات موثر در مبارزه همه جانبه با معضل قاچاق و ترانزیت مواد مخدر به خصوص از مرزهای شرقی کشور اشاره کرد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: قاچاق مواد مخدر امروزه به عنوان یک معضل جهانی مطرح است و بلایای ناشی از توزیع و استعمال آن باعث نگرانی بسیاری از کشورها شده است.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: بدیهی است که اقدامات یک جانبه جمهوری اسلامی ایران در مقابله با این پدیده شوم به تنهایی نمی تواند راهگشا باشد و نیازمند تعامل بین المللی است.

سردار مومنی تأکید کرد: همکاری های بین المللی و فرا مرزی در عرصه مبارزه با مواد مخدر می تواند علاوه بر ایجاد ناامنی برای قاچاقچیان ،

این مقام عالی انتظامی خاطر نشان کرد: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران با تحمل ظلم های ناشی از تحریم ، هیچ گاه دست از این مسئولیت انسانی یعنی مبارزه با مواد مخدر بر نداشته و توانسته در این عرصه به نتایج و توفیقات قابل توجهی دست یابد که نتایج اقدامات ایران شامل حال همه جهان از جمله تحمیل کنندگان تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران بوده است.

سردار مومنی اضافه کرد: در این راستا ، کنترل مبادی مرزی ، به کارگیری ابزار های کنترلی و تجهیزات پیشرفته در مرزهای کشور به ویژه مرزهای شرقی گوشه ای از اقدامات پلیس ایران است.

جانشین فرمانده ناجا تأکید کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 350 تن انواع مواد مخدر در کشور کشف و 58 نفر از قاچاقچیان و اشرار مسلح مجروح و به هلاکت رسیدند.

این مقام عالی انتظامی خاطر نشان کرد: اما مسئله دیگر ؛ موضوع حفاظت از حریم سایبری و مقابله با جرایم این حوزه است.

وی یاد آور شد: پلیس جمهوری اسلامی ایران براساس اهمیت موضوع در ساختار خود در راستای تأمین امنیت در فضای مجازی اقدام به تأسیس و عملیاتی کردن پلیس سایبری کرده به طوری که طی سال های اخیر فعالیت این پلیس دستاوردهای مطلوبی داشته است.

وی تأکید کرد: پلیس ایران در راستای ارتقاء احساس امنیت برای کاربران فضای مجازی اقدامات شایسته ای انجام داده و این رویکرد یعنی ارتقاء امنیت در فضای سایبری باید رویکرد پلیس همه کشورها باشد.

وی تأکید کرد: پلیس سایبری جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا با همه پلیس های سایبری در واکنش سریع به جرایم سایبری و مقابله با آسیب های این حوزه همکاری و تعامل کند.

سردار مومنی ادامه داد: با توجه به اینکه پیشگیری از جرایم سایبری یک راهبرد مطلوب است ، پلیس ایران می تواند در این راستا تجربیات خود را به سایر کشورها انتقال دهد و از تجربیات سایر کشورها نیز بهره مند شود.

وی اضافه کرد: توسعه سامانه هوشمند اثر انگشت و تقویت تیم های پلیسی ، ایجاد بانک اطلاعاتی ، حفاظت از اماکن دیپلماتیک، حفاظت از مرزها و گسترش تعاملات با کشورهای دیگر ، حفظ نظم و کنترل جاده ای و ... از دیگر اقدامات پلیس ایران است.

سردار مومنی در پایان خطاب به وابستگان نظامی و افسران حاضر در نشست عنوان کرد: پلیس جمهوری اسلامی ایران آماده هرگونه همکاری پلیسی با پلیس سایر کشورها به خصوص مهمانان شرکت کننده در این مراسم است.

وی گفت: برگزاری چنین نشست هایی در مسیر تقویت تعامل و همکاری با سایر کشورها بسیار مثمر ثمر است.

گفتنی است، بازدید از نمایشگاه توانمندی های یگان ویژه بخشی از برنامه های این نشست بود.

705

کد خبر: 844167

وب گردی

وب گردی