آلمانی ادامه روی منصوریان/مشکل شفر برای سیستم استقلال!

مربی آلمانی استقلال برای ایجاد تغییرات در تیم به زمان نیاز دارد و نمی تواند خواسته هایش را در تیم لحاظ کند.

به گزارش ایسکانیوز،استقلال در هفت هفته‌ای که با علیرضا منصوریان به مصاف رقبا رفت از چیدمان 1-3-2-4 بهره برد و بعد از استعفای این مربی هم میک همین چیدمان را در بازی با سپیدرود در رشت انتخاب کرد و موفق شد به بردی شیرین و حساس برسد. ترکیبی که با مشکلات و مصدومیت پیش آمده بحران‌های زیادی را پشت‌سر گذاشت تا انتقادات از استقلال به اوج خود برسد.

این موضوع باعث شد با ورود شفر، گمانه‌زنی‌های فراوانی درخصوص تغییرات مد نظر سرمربی آلمانی، اردوی استقلال را تحت‌الشعاع خود قرار دهد اما با این وجود آخرین اخبار حاکی از آن دارد که وینفرد شفر بدون قبول ریسک تغییرات در این روزها ترجیح داده تا همچنان به سیستم و ترکیبی که سرمربی قبلی در دستور کار قرار داده بود، اطمینان کند و تنها چند جابه‌جایی در بین 11 نفر اصلی برحسب بازگشت مصدومان داشته باشد.

وینفرد شفر در تمام تیم‌هایی که در سال‌های گذشته مربیگری کرده، علاقه خاصی به استفاده از تاکتیک‌های تهاجمی داشته به خصوص در تیم ملی جامائیکا پیرمرد آلمانی با بهره بردن از دفاع سه نفره معمولاً با چیدمان 3-4-3 یا 2-5-3 شاگردانش را به مصاف رقبا می‌فرستاد.

از این رو این تصور ایجاد شد که شفر در مشورت با میک مک‌درموت که خود نیز علاقه خاصی به استفاده از دفاع سه نفره دارد در همین بدو ورود به اردوی آبی‌پوشان سیستم پایه استقلال را تغییر دهد اما یکی از نزدیکان باشگاه مدعی شد در آخرین نشستی که کادر فنی در حضور یکی، دو عضو کمیته فنی داشتند، سرمربی آلمانی ریسک تغییرات در تدابیر تاکتیکی و چیدمان را بالا دانست و مدعی شد ترجیح می‌دهد در مدت زمان کوتاه تا حساس‌ترین بازی فصل مقابل رقیب سنتی در دربی همچنان با همان تفکر سرمربی قبلی تیمش را روانه میدان کند.

کد خبر: 844294

وب گردی

وب گردی