اختصاص هفت میلیارد تومان تسهیلات ‌به عشایر خراسان جنوبی

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی گفت: امسال ۷ میلیارد تومان تسهیلات با سود ۴ درصد و باز پرداخت ۵ ساله بین عشایر استان توزیع خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، غلامرضا قوسی اظهار داشت: سال گذشته 6 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به خراسان جنوبی اختصاص یافت.

وی از توزیع 7 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه با سود 4 درصد و باز پرداخت 5 ساله در بین عشایر استان خبر داد و افزود: سقف تسهیلات 15 میلیون تومان است.

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی بیان کرد: در این راستا سعی بر این است تا مبلغ بیش از 5 میلیون تومان و کمتر از 15 میلیون تومان به متقاضیان ارائه شود تا عشایر بیشتری بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

قوسی همچنین از توزیع 4 میلیارد تومان تسهیلات یک ساله با سود 10 درصد از محل صندوق توسعه ملی خبر داد و تصریح کرد: بیشترین سهم این اعتبارات متعلق به عشایر شهرستان زیرکوه است.

وی به تولیدات عشایر خراسان جنوبی در 6 ماهه نخست امسال اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در این مدت عشایر خراسان جنوبی 14 هزار و 850 تن فرآورده دامی تولید کردند.

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی یادآور شد: این میزان تولیدات شامل10 هزار تن شیر و فرآورده لبنی، 350 تن کرک مو و پشم و 4 هزار و 500 تن گوشت قرمز است.

قوسی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: ارزش تقریبی این تولیدات حدود 190 میلیارد تومان است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ریالی 10 درصد افزایش داشته است.

901

کد خبر: 844347

وب گردی

وب گردی