۹۶ میلیارد تومان برای ارتقای تجهیزات دانشگاه ها اختصاص یافت

زاهدی گفت: در بودجه سال96، 400 میلیارد تومان جهت ارتقا و به روز رسانی تجهیزات دانشگاه ها اختصاص یافته است که سهم دانشگاه علمی و کاربردی ۲۰۰ میلیون تومان است.

به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز. زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در بیست و پنجمین سالروز تاسیس دانشگاه علمی کاربردی بر لزوم به روز رسانی این دانشگاه مطابق با نیاز های روز تاکید کرد.


وی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه به دولت اجازه ایجاد و افزایش مراکز آموزش عالی در چهارچوب سیاست های آموزش عالی داده شد، افزود: یکی از مطالبات ما از دانشگاه علمی و کاربردی برقرای ارتباط با دانشگاه های برتر دنیا و انعقاد تفاهم نامه های مختلف برای پیشرفت کشور است.

زاهدی با بیان این مطلب که در بودجه سال جاری، 400 میلیارد تومان جهت ارتقا و به روز رسانی تجهیزات دانشگاه ها اختصاص یافته است،خاطر نشان کرد: سهم دانشگاه علمی و کاربردی ۲۰۰ میلیون تومان می باشد که باید از وزارت علوم مطالبه کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اذعان به اینکه این دانشگاه پیشتاز آمایش سرزمینی در آموزش عالی است، یادآور شد: دانشگاه علمی و کاربردی نباید ثابت و پایدار باشد بلکه باید در عرصه نیازهای روز هر منطقه به روز رسانی شود.

زاهدی با اشاره به اینکه دوره های پودمانی باید جدی گرفته شود و با آن توجه شود، تصریح کرد: باید آموزش های کوتاه مدت برای مراکز دولتی، آموزشی و تولیدی پیش بینی شود و در جهت ارتقای سطح کیفی نیروی انسانی کشور تلاش شود.

وی با بیان این مطلب که روند استخدامی باید بازنگری شود، تاکید کرد: در برخی ادارات و‌ دستگاه ها مشاهده می شود که به فارغ التحصیلان مراکز مهارتی توجه کمتری می شود که این رویکرد باید اصلاح شود.

کد خبر: 844429

وب گردی

وب گردی