نفت ایران ۸ دلار کمتر از قیمت مصوب بودجه ۹۶ فروش می‌رود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این که قیمت نفت ۸ دلار از قیمت مصوب بودجه ۹۶ کمتر است گفت: منابع وصولی دولت طی شش ماهه نخست سال جاری نسبت به پیش بینی درآمدها در بودجه همخوانی نداشته بلکه کمتر بوده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمد حسینی در مصاحبه با رادیو افزود: در بودجه سال 96 قیمت هر بشکه نفت 55 دلار پیش بینی شده بود که این امر تحقق نیافته بلکه با کاهش هشت دلاری مواجه بوده است.

او همچنین با بیان اینکه در حال حاضر قیمت هر بشکه نفت بطور متوسط 47 دلار است، اظهارداشت: کاهش هشت دلاری قیمت هر بشکه نفت موجب افت درآمدهای وصولی دولت در حوزه نفت طی شش ماهه نخست سال جاری شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: منابع حاصل از فروش نفت خام و میعانات گازی که از جمله بخش های درآمدی و منابع بودجه سالانه در مملکت به‌حساب می‌آید در بازه زمانی شش ماهه امسال کمتر از میزان مورد پیش بینی تحقق یافته است.

او در ادامه درآمدهای وصولی در حوزه مالیاتی طی شش ماهه سال جاری را 85 درصد اعلام کرد و افزود: براساس بودجه‌های سالانه درآمدهای مالیاتی از دیگر بخش های مهم درآمدی و منابع بودجه در کشور محسوب می شود.

حسینی تصریح کرد: وصولی سایر منابع درآمدی که در بودجه پیش بینی می شود در این مدت 50 درصد و پائین تر بوده است.

او در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به هزینه های جاری دولت گفت: در حال حاضر هزینه‌های جاری دولت نسبت به هزینه های عمرانی در مرتبه بالاتری قرار دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: دولت از سرمایه های ملی برای هزینه‌های جاری صرف می‌کند و حجم دولت نیز بطور مرتب در حال افزایش است.

او در ادامه با بیان اینکه هزینه‌های مصرفی سود چندانی برای اقتصاد کشورندارد بر لزوم منطقی کردن هزینه های جاری و ارتقای سطح بودجه های عمرانی در مملکت تاکیدکرد.

402

کد خبر: 844448

وب گردی

وب گردی