کاهش 4 درصدی تلفات نسبت به سال گذشته/ کاهش تلفات نشان دهنده تاثیر آموزش‌هاست

فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: قاچاق برخی کالاها افزایش پیدا کرده است که به مسئولان مربوطه اطلاع‌رسانی کردیم و امیدواریم راهکار سریع و به موقعی داشته باشند که مانع از ورود کالای قاچاق شویم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور در حاشیه همایش طلایه‌داران فرهنگ ترافیک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همایش طلایه‌داران فرهنگ ترافیک با حضور همیاران پلیس هر سال برگزار می‌شود و هدف آن ارتقای فرهنگ ترافیک در کشور و افزایش مشارکت مردم در این امر است.

وی افزود: معتقدیم هر میزانی که مردم و مسئولین با پلیس در امر ترافیک همکاری کنند، میزان تصادفات و تعداد جان‌باختگان ناشی از آن کاهش پیدا می‌کند.

سردار اشتری با اشاره به کاهش 4 درصدی تلفات نسبت به سال گذشته اضافه کرد: 577 نفر کاهش تلفات نسبت به مشابه سال گذشته نشان دهنده تاثیر آموزش‌هاست و امیدواریم با اطلاع‌رسانی و آموزش، این روند کاهش ادامه پیدا کند.

فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: مربیانی در پلیس و آموزش و پرورش، امر آموزش همیاران پلیس را بر عهده دارند و آنها اگر متوجه تخلف راننده که عموما والدین آنهاست بشوند با رعایت احترام تذکر می‌دهند.

وی بیان داشت: در واقع همیاران پلیس، مقرراتی که پلیس اعمال و اطلاع‌رسانی می‌کند را انجام می‌دهند.

سردار اشتری در خصوص افزایش میزان قاچاق کالا گفت: نیروی انتظامی با راه‌اندازی قرارگاه مبارزه با ورود کالای قاچاق با توان مضاعفی در این عرصه ورود پیدا کرده و دستاوردهای خوبی داشته است ولی معتقدیم همه دستگاه‌ها باید در این مسئله فعال شوند و صرفاً نیروی انتظامی نمی‌تواند این کار را بر دوش بگیرد.

وی با اشاره به افزایش کشفیات کالای قاچاق هر سال نسبت به سال پیش از آن، خاطر نشان کرد: ما از ورود کالای قاچاق جلوگیری کردیم که متاسفانه هم از مبادی رسمی و هم غیررسمی وارد می‌شوند.

فرمانده نیروی انتظامی کشور اظهار داشت: قاچاق برخی کالاها افزایش پیدا کرده که به مسئولین مربوطه اطلاع‌رسانی کردیم و امیدواریم راهکار سریع و به موقعی داشته باشند که مانع از ورود کالای قاچاق شویم زیرا هر کالای قاچاقی که وارد کشور می‌شود به اقتصاد کشور ضربه وارد می‌کند.

وی با اشاره به سخن رئیس کمیسیون قضایی درباره ارتباطات خاصی که زمینه ورود کالای قاچاق را تسهیل می‌کند، عنوان کرد: تا آنجا که به ما اطلاعاتی رسیده است جلوی سوء استفاده را گرفتیم یا اطلاع رسانی کردیم تا از مجرای خودش جلوی کار گرفته شود.

701

کد خبر: 844499

وب گردی

وب گردی