روند رو به رشد تاخیرات شرکت های هواپیمایی

بررسی آمار رسمی سازمان هواپیمایی کشوری نشان می‌دهد ۵۳.۰۷ درصد پرواز ایرلاین‌های داخلی در شهریور امسال با تاخیر انجام شده و هواپیمایی اترک با ثبت تاخیر ۷۲ درصدی رکوردی تازه‌ای در این زمینه از خود به جای گذاشت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ جدیدترین آمار سازمان هواپیمایی کشوری حاکی از آن است که در شهریور ماه امسال 6261 پرواز توسط 16 ایرلاین داخلی انجام شده است. از این تعداد 3323 پرواز معادل حدود 53.07 درصد با تاخیر انجام شده است.

بر این اساس آسمان در آخرین ماه تابستان امسال با 1020 پرواز بیشترین سهم در جابجایی مسافران فرودگاه مهرآباد را به خود اختصاص داد. از این تعداد 683 پرواز معادل 67 درصد پروازها تاخیردار بود تا به این ترتیب دومین ایرلاین با بیشترین تاخیرات پروازی لقب بگیرد. اترک ایر در شهریور ماه توانست با 72 درصد پروازهای تاخیردار رکورد جاودانه‌ای از خود به جای بگذارد. میزان تاخیرات پروازی این ایرلاین در مردادماه امسال 43 درصد بود.

هواپیمایی نفت که مردادماه 57 درصد از پروازهایش تاخیردار بود در شهریور این رقم را به 64 درصد رساند. زاگرس ایر نیز رکود مردادماه خود را تکرار کرد، 61 درصد پروازی این شرکت هواپیمایی در ششمین ماه سال با تاخیر انجام شده است.

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز روند افولی را طی کرده است. میزان تاخیرات پروازی ایرلاین ملی در شهریور 96 بالغ بر 59 درصد بود. این شرکت در مردادماه 56 درصد پروازهای خود را با تاخیر انجام داده بود.

منبع: تسنیم

403

کد خبر: 844517

وب گردی

وب گردی