کشف 22 تن انواع مواد مخدر در خراسان‌جنوبی

فرمانده انتظامی استان خراسان‌جنوبی از کشف 22 تن انواع مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون در این استان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سردار مجید شجاع صبح امروز در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی و مرزبانی خراسان‌جنوبی با نماینده ولی‌فقیه در استان، اظهار داشت: در خراسان‌جنوبی سه بخش مستقل فرماندهی انتظامی، مرزبانی و مرکز آموزش محمد رسول الله(ص) مستقر هستند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی یک نیروی انقلابی است، بیان کرد: به فرمایش فرمانده معظم کل قوا مجموعه اقدامات، رشادت‌ها و مأموریت‌های ناجا در نزد مردم آبروی نظام جمهوری است و وظیفه ما در مجموعه نیروی انتظامی سنگین‌تر از گذشته است.

فرمانده انتظامی استان خراسان‌جنوبی تصریح کرد: طی 6 ماه نخست امسال 108 هزار تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گرفته شده که از این تعداد 80 هزار تماس منجر به اجرای مأموریت شده است.

شجاع از افزایش 7 درصدی تماس‌های مردمی به سامانه 197 خبر داد و متذکر شد: همچنین از ابتدای امسال تاکنون 22 تن انواع مواد مخدر در استان کشف شده است که نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش یافته است.

وی همچنین اضافه کرد: طی 6 ماه نخست امسال بیش از 500 دستگاه خودرو و 50 دستگاه موتورسیکلت توسط قاچاقچیان کشف شده است.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی از ضبط 32 هزار لیتر انواع سوخت قاچاق در این استان خبر داد و گفت: این مقدار نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

شجاع از افزایش 33 درصدی کشف انواع سلاح، افزایش 7 درصدی سرقت‌ها و کاهش 10 درصدی سرقت از منزل طی 6 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

وی با بیان اینکه جرایم سایبری با افزایش 92 درصدی مواجه بود، ادامه داد: همچنین از ابتدای امسال در حوزه جرایم سایبری به ویژه برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی 35 مورد پرونده تشکیل شده است.

فرمانده انتظامی استان خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه طی 6 ماه نخست امسال بیش از 15 هزار خودرو شماره‌گذاری شده است، اظهار داشت: همچنین در این مدت 7 هزار و 700 فقره انواع گواهینامه و 13 هزار فقره گذرنامه صادر شده است.

شجاع تبیین کرد: هیچ موضوع امنیتی و حاد در مرزهای استان وجود ندارد و مرزداران با کمترین برخورداری از امکانات مشغول به حفظ و حراست از مرزهای استان هستند.

وی اعلام کرد: 2 هزار نفر در مجموعه مرز ماهیرود مشغول به فعالیت هستند، بنابراینت مرزبانی این توان را دارد که به صورت جهادی در مرزها امنیت لازم را فراهم کند.

فرمانده انتظامی استان خراسان‌جنوبی تصریح کرد: تصادفات و متوفیان طی 6 ماه نخست امسال افزایش داشته است، به طوری که بیش از 46 درصد وقوع تصادفات عوامل انسانی بوده است.

شجاع از اعمال قانون با 377 هزار راننده خبر داد و عنوان کرد: بیش از 7 هزار و 500 موتورسیکلت متخلف توقیف شده است.

وی اظهار داشت: طی 6 ماه نخست امسال یک هزار و 816 نفر به واحدهای مددکاری مراجعه داشته‌اند که 83 درصد از این پرونده‌ها به مصالحه منجر شده است.

فرمانده انتظامی استان خراسان‌جنوبی، خدمات ارائه شده به شهروندان را در مراکز مشاوره و مددکاری رایگان اعلام و خاطرنشان کرد: همچنین در 6 ماه اول امسال 3 هزار نفر از خدمات مراکز مشاوره‌ای پلیس و واحدهای مددکاری کلانتری‌های استان استفاده کردند.

901

کد خبر: 844535

وب گردی

وب گردی