جزئیات روند برپایی نخستین جشنواره ملی طراحی لباس و طراحی پارچه کودک و نوجوان

دبیر نخستین جشنواره ملی طراحی لباس و طراحی پارچه کودک و نوجوان، جزئیات روند برپایی این رویداد را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز مینو پدرام، دبیر نخستین جشنواره ملی طراحی لباس و طراحی پارچه کودک و نوجوان درباره روند برپایی این رویداد گفت: خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از این رویداد به عمل آمده است و کمیت و کیفیت آثار رسیده به دبیرخانه ازحد انتظار بالاتر بوده است.

پدرام با اشاره به انجام نخستین مرحله داوری آثار بیان کرد: طرح‌های اولیه به شکل تصویر در اختیار داوران قرار گفت و پس از بررسی اولیه، برخی از طرح‌ها برای ارائه اصل اثر انتخاب و برخی دیگر از طرح‌ها به شکل مشروط انتخاب شدند.

او درباره نحوه پذیرش طرح‌های مشروط اظهار داشت: با توجه به اینکه نخستین دوره برگزاری این جشنواره را پیش رو داریم، از هیئت داروان خواستیم تا با راهنمایی طراح برخی از آثار، کمک به اصلاح نسخه اولیه آنها کرده و اینگونه به طراحان نیز برای حضور و نمایش قطعی آثارشان فرصت دوباره داده‌ایم.

دبیر نخستین جشنواره ملی طراحی لباس و طراحی پارچه کودک و نوجوان، زمان احتمالی برگزاری جشنواره را نیمه نخست آذرماه 96 عنوان و تصریح کرد: برپایی کارگاه‌های آموزشی، برپایی نشست‌های تخصصی، برپایی غرفه نمایش برندهای مطرح این عرصه و مسابقه زنده طراحی لباس کودک و نوجوان از بخش‌های جنبی این رویداد است.

پدرام در خاتمه گفت: امید است خلاء موجود در حوزه طراحی پارچه و لباس کودکان و نوجوانان با برپایی این جشنواره جبران شود و با توجه به حساسیت و اهمیت این رسته پوشاک در بخش صنعت مد و لباس اسلامی و ایرانی، زمینه‌های ارتباط و تعامل بین طراحان و تولید کنندگان این عرصه نیز به خوبی فراهم شود.

700

کد خبر: 844560

وب گردی

وب گردی