تاکید بر مدیریت مصرف گاز در فصول سرد سال

سخنگوی شرکت ملی گاز در آستانه فرارسیدن فصل سرد سال بر لزوم مدیریت مصرف و رعایت نکات ایمنی در مصرف گاز تاکید کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید بوجارزاده بر استفاده از لوازم گازسوز استاندارد و توجه ویژه به برچسب انرژی نصب شده روی این لوازم تاکید کرد و افزود: مشترکان باید از تبدیل وسایل نفت سوز به گازسوز بپرهیزند و از نیروهای متخصص برای نصب وسایل گازسوز استفاده کنند.

او ضمن تاکید بر استفاده از بخاری‌های استاندارد برای گرم کردن منازل و محل کار، اظهار کرد: اطمینان از سلامت کارکرد و استاندارد بودن دودکش و دقت در نصب اتصالات لوازم گازسوز، از راه های پیشگیری از خطر انتشار گاز منواکسید کربن است.

بوجارزاده افزود: مشترکان باید هنگام نصب وسایل گاز سوز به‌ویژه بخاری گازی از باز بودن مسیر دودکش و نصب کلاهک H در پشت بام مطمئن شوند، همچنین دقت کافی برای پیش بینی تبادل هوا و جریان اکسیژن کافی متناسب با نیاز دستگاه ها و سامانه های گرمایشی نصب شده در محیط های مسکونی داشته باشند.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران، ادامه داد: سرویس کردن کامل مجموعه سامانه‌های گرمایشی مجتمع‌های مسکونی به خصوص رسوب زدایی کوره‌ها و اطمینان از سلامت مشعل‌ها و... پیش از آغاز فصل سرد، استفاده از بست‌های فلزی و شیلنگ استاندارد و لوله‌های بخاری فلزی در نصب بخاری و لوازم گازسوز ، جلوگیری از نصب لوله بخاری های آکاردئونی و استفاده نکردن از یک شیر گاز برای چند وسیله گازسوز از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه شود.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز، میزان درجه حرارت استاندارد در منازل در فصل سرد را ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد اعلام کرد.

او با بیان اینکه هر سال بیش از ۷۶ درصد از حوادث فوت و خفگی با گاز منواکسیدکربن مربوط به دودکش است، گفت: با آغاز فصل سرد سال بر اثر بی احتیاطی و رعایت نکردن اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی به ویژه بخاری و آّبگرمکن، تعدادی از هموطنان جان خود را به علت مسمومیت با گاز منواکسیدکربن از دست می دهند. امیدواریم مشترکان گاز با رعایت کامل اصول ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز، زمستان آرام و بدون حادثه ای را پشت سر گذارند.

402

کد خبر: 844599

وب گردی

وب گردی