مدیر روابط عمومی معاونت هنری رهبر ارکستر ملی شد

مدیر روابط عمومی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رهبر ارکستر ملی ایران شد.

به گزارش ایسکانیوز، ارکستر ملی ایران در برنامه جدید خود، ٢٨ مهرماه در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود. در این برنامه قرار است رهبری ارکستر را مهدی وجدانی مدیر روابط عمومی معاونت هنری وزارت ارشاد برعهده داشته باشد. ارکستر ملی در این اجرا قطعه‌ی «نی‌نوا» را اجرا می‌کند.

مهدی وجدانی در حالی رهبری ارکستر ملی را برعهده می‌گیرد که پیش‌تر نام‌های بزرگی مانند فرهاد فخرالدینی و فریدون شهبازیان این ارکستر را رهبری کرده‌اند. وجدانی در کارنامه‌اش رهبری ارکستر «نوای صلح» را دارد که آن هم به چند اجرا محدود می‌شود. کیفیت اجراهای وجدانی هم هرگز مورد توجه اهالی موسیقی قرار نگرفته است.

حسین علیزاده دو سال پیش هم اجازه‌ی اجرای قطعه‌ی «نی‌نوا» را توسط ارکستر سمفونیک تهران داد. در کل علیزاده به این قطعه نگاهی ملی دارد و هرگز مانع اجرای قطعه‌ی «نی‌نوا» حتی توسط ارکسترهای کوچک هم نشده است. ذکر این نکته هم لازم است که اجازه‌ی اجرای این قطعه از سوی حسین علیزاده هرگز به منزله‌ی حمایت این آهنگساز بزرگ از هیچ رهبر ارکستری نیست.

مهدی وجدانی علاوه بر رهبری ارکستر «نوای صلح» در کانامه‌اش سابقه مجری‌گری هم دارد. آخرین مراسمی که او مسئولیت اجرایش را به همراه یکی از مجریان زن برعهده داشت، مراسم اختتامیه دهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در کرمان بود. مهدی وجدانی در بخشی از این مراسم و زمانی که می‌خواست علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به روی صحنه دعوت کند این بیت را خطاب به او خواند: همه عمر بر ندارم سر از این خمار مستی/ که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی

503

کد خبر: 844629

وب گردی

وب گردی