فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل«سومین قرآن منظوم فارسی» را منتشر کرد

سومین قرآن منظوم فارسی با عنوان «منظومه شفا » توسط دکتر سید آرش قاسم زاده فارغ التحصیل رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل منتشر شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از واحد اردبیل، قاسم زاده با اعلام این خبر گفت: «منظومه شفا » حاصل تلاش 11 سال کار تحقیقی و ادبی است. در این مدت کل قران کریم را در قالب 6 هزار بیت به نظم درآورده و در یک مجلد 233 صفحه ایی منتشر کردم.
وی با بیان اینکه «منظومه شفا» امسال از سوی انتشارات شمس دانش در تهران منتشر شد، بیان کرد: این کتاب منظومه ای در قالب مثنوی است که از ۱۱۴ سوره قرآن کریم اقتباس شده است. این کتاب در شمارگان ۱۰۰۰نسخه و به قیمت ۱۹۵۰۰۰ریال توسط انتشارات شمس دانش وارد بازار کتاب شده است.
قاسم زاده تصریح کرد: نخستین قرآن منظوم توسط صفی علیشاه در دوران صفویه تدوین شد و در سال 1376 نیز دکتر امید مجد قرآن را به سبک شاهنامه منظوم کرد.
گفتنی است دکتر سید آرش قاسم زاده متولد سال ۱۳۵۲ در شهر رشت، شاعر و پزشک فارسی زبان گیلانى بوده و در سال 77 از رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل فارغ التحصیل شده است.
وی که در دو رشته طب و حقوق قضایی به تحصیل پرداخته است، دیگر آثار خود با عنوان های «ساقى نامه» و «مفردات عاشقى» را نیز معرفی کرد.

کد خبر: 844639

وب گردی

وب گردی