ویراست دوم «منشور حقوق دانشجویی» منتشر شد + فایل

به دستور سرپرست وزارت علوم تحقیقات و فناوری، ویراست دوم منشور حقوق دانشجویی انتشار و جهت توزیع در دانشگاه‌ها در دستور کار وزارت علوم تحقیقات و فناوری قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، ویراست دوم منشور حقوق دانشجویی، به دستور سرپرست وزارت علوم تحقیقات و فناوری در مهر ماه سال جاری منتشر و جهت توزیع در دانشگاه ها در دستور کار وزارت علوم قرار گرفت.

در مقدمه منشور که به امضای دکتر هاشمی سرپرست وزارت علوم تحقیقات و فناوری آمده است: به‌منظور آگاهی بیشتر و آشنایی با جزئیات ضوابط و قوانین، وزارت علوم از همۀ ظرفیت‌های بالفعل و بالقوۀ خود برای افزایش آگاهی دانشجویان نسبت به حقوق خود بهره خواهد برد و از این منظر ترویج قانون‌گرایی و فرهنگ قانون‌مداری را جزو وظایف فرهنگی و اجتماعی خود قلمداد می‌کند. به عبارت دیگر، تربیت دانشجویانی قانون‌مدار و آگاه به حقوق و تکالیف خود و مسئولیت‌پذیر و دغدغه‌مند در قبال جامعه، از کارکردهای فرهنگی و اجتماعی نهاد علم کشور است. بدیهی است تحقق این امر خطیر مستلزم مشارکت داوطلبانۀ همه دانشگاهیان به‌ویژه مجامع دانشجویی از قبیل انجمن‌های علمی، کانون‌های فرهنگی و هنری، تشکل‌های دانشجویی و همچنین همکاران و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌هاست. ازاین‌رو، این وزارتخانه از همۀ دانشگاهیان درخواست دارد تا به‌سهم خود در ترویج و آموزش حقوق دانشجویی مشارکت جویند و با بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادهایشان ما را در ارتقای آگاهی‌های حقوقی دانشجویان یاری رسانند.

حقوق دانشجویی چهار محور «آموزشی و پژوهشی»، «فرهنگی، اجتماعی و سیاسی»، «صنفی و رفاهی» و «انضباطی» سامان یافته است. این تقسیم‌بندی مبتنی بر معیار موضوعی بوده و با ساختار اداری و تشکیلاتی وزارت علوم منطبق است. در ابتدای منشور، فصلی با عنوان «حقوق اساسی» گنجانده شده تا دانشجویان با حقوق اساسی شهروندی، که متکی بر قانون اساسی است، آشنا شوند.

دانلود منشور حقوق دانشجویی

کد خبر: 844649

وب گردی

وب گردی