برگزاری دوره های آزاد آموزش زبان فارسی در مقدونیه

کلاس ­های آزاد آموزش زبان فارسی در شهر اسکوپیه کشور مقدونیه  برای نخستین بار برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز از بنیاد سعدی، با توجه به علاقه و استقبال دوستداران زبان فارسی در کشور مقدونیه، اولین دوره از کلاس های فارسی آموزی، به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در مقدونیه برگزار شده است.

این کلاس­ ها از اردیبهشت ماه سال جاری به مدت هشت هفته برگزار شد و دوره جدید آن با شروع فصل پاییز و سال تحصیلی مدارس مجددا در حال برگزاری است.

کلاس­های فارسی آموزی در مقدونیه منطبق با اصول و روش تدریس مصوب بنیاد سعدی و با بهره گیری از کتاب­های این بنیاد اداره می شود. بر همین اساس تا کنون الفبای فارسی و کلمات ساده به فارسی آموزان آموزش داده شده است.

تعداد دانش آموزان اولین دوره کلاس­های آموزش زبان فارسی در شهر اسکوپیه 15 نفر بوده است. این کلاس ­ها هم اکنون دو روز در هفته جمعا به مدت 4 ساعت و با توجه به شاغل بودن و یا اشتغال به تحصیل فارسی آموزان در ساعات بعداز ظهر دایر است.

بنا بر اعلام این خبر، در کشور مقدونیه اشتیاق و علاقه فراوانی جهت یادگیری زبان فارسی و فرهنگ ایرانی وجود داشته و فارسی آموزان این کلاس­ها نیز از پیشرفت چشمگیر و قابل توجهی برخوردار شده اند.

نخستین دوره کلاس­ های فارسی آموزی در مقدونیه با بهره گیری از امکانات سمعی و بصری جهت پخش اشعار فارسی و فیلم­های ایرانی در حال برگزاری است و فارسی آموزان تمایل خود را برای استمرار یادگیری زبان فارسی تا سطح پیشرفته و سفر به ایران در راستای آشنایی هر چه بیشتر با فرهنگ، زبان و تاریخ این مرز و بوم اعلام داشته اند.

502

کد خبر: 844697

وب گردی

وب گردی