نباید برخی از افراد در خارج از دانشگاه برای دانشجو تصمیم‌گیری کنند

امام جمعه موقت اهواز گفت: برخی از افراد در خارج از دانشگاه برای دانشجو تصمیم‌گیری کنند. دانشجو نباید ابزاری در اختیار جریان‌های سیاسی باشد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن حسن‌زاده در همایش ویژه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، گفت: در هر رشته‌ای که هستیم از نظر علمی سرآمد باشیم. هر عاملی که شما را از درس دور کند، یک عامل شیطانی است. به هیچ بهانه‌ای قابل قبول نیست که دانشجو از نظر علمی در دانشگاه جندی شاپور سرآمد نباشد، بخصوص شیعیان هر چه بیشتر با دین خود آشنا می‌شوند، بیشتر به اهمیت علم و دانش پی می‌برند.

امام جمعه موقت اهواز افزود: اولین آیات نازل شده بر پیامبر(ص) درباره علم هستند. در یک روایت معروف از قول پیامبر نقل شده است، علم یک فریضه و یک واجب است. نیازهای جامعه باید تامین شوند و این کار تنها از طریق علم میسر می‌شود. نمی‌توان جامعه را بدون یک الگوی علمی اداره کرد. نگذارید هیچ دلیلی وجود داشته باشد که شما را از درس دور کند و دوستانی انتخاب کنید که شما را به درس خواندن تشویق کنند.

حسن‌زاده تصریح کرد: دوران دانشجویی می‌تواند یکی از بهترین دوره‌ها برای تهذیب نفس باشد. دانشجوی ما باید یک اخلاق الهی داشته باشد. دوران دانشجویی را باید محترم بشماریم چرا که این دوران فرصت بسیار مناسبی است تا به اخلاق پیامبر و ائمه نزدیک شویم.

وی خاطرنشان‌کرد: دانشجوی ما باید یک دانشجوی اجتماعی و سیاسی باشد و با مسایل جامعه آشنا باشد. مقام معظم رهبری بارها بر لزوم داشتن روحیه انقلابی تأکید کرده‌اند و گفتند که منظور من از روحیه انقلابی،‌ پرخاشگری و تنها شعار دادن نیست. باید ببینیم جامعه چه نیازهایی دارد و برای رفع این نیازها تلاش کنیم. ممکن است دانشجوی سیاسی برخلاف دانشجویی که تنها کارش درس خواندن است، برای برخی دردسرساز باشد.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: دانشجو به عنوان بخش مهمی از جامعه ما باید پویایی داشته باشد. دانشجو در مسایل سیاسی نباید تنها یک مقلد باشد. اگر من یک بحث سیاسی را مطرح می‌کنم و چند دانشجو اعتراض دارند، باید از این برخورد استقبال کنم و اگر دانشجویی در کلاس درس ما بحث کند و نظر بدهد، آن را به عنوان فعالیت کلاسی در نظر بگیریم.

حسن‌زاده تاکید کرد: نباید برخی از افراد در خارج از دانشگاه برای دانشجو تصمیم‌گیری کنند. دانشجو نباید ابزاری در اختیار جریان‌های سیاسی باشد. اگر دانشجویی نظر و اعتراضی دارد اما من آن را نمی‌پسندم، دلیل نمی‌شود کاری کنم تا اظهارنظر نکند. جامعه ما یک جامعه آزاد است و جامعه‌ای نیست که دانشجو از اظهارنظر در آن ترس و واهمه داشته باشد اما باز هم باید اطمینان خاطر لازم را برای دانشجویان فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: به دانشجویان توصیه می‌کنم برای درس خواندن خود یک هدفگذاری انجام دهید، نمی‌توان تنها به مقطع کارشناسی خود اکتفا کرد. برای ورود به بازار کار عجله نکنید. هرچه پایه‌های علمی شما محکم‌تر باشند، خدمت شما به جامعه بیشتر خواهد بود. به نظر من یکی از بهترین اهداف، خدمت به جامعه است. برخی دانشجویان به تدریس علاقه دارند و برخی می‌خواهند هرچه سریعتر وارد بازار کار شوند. به دانشجویان توصیه می‌کنم، هر چه انتخاب می‌کنید تمام تلاش و همت خود را به کار گیرید تا به هدف خود برسید.

کد خبر: 844705

وب گردی

وب گردی