خود باوری و نوآوری در شرکت های دانش بنیان

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: فروش شرکت های دانش بنیان به ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سورنا ستاری صبح امروز در نشست صبحانه کاری اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: هم اکنون ۳۲۰۰ شرکت دانش بنیان داریم که ۴۰ هزار میلیارد تومان فروش دارند که هر سال بیشتر می شود.

معاون فناوری رییس جمهور گفت: از ابتدای دولت یازدهم که شرکت های دانش بنیان را شروع کردیم به دنبال این بودیم که مشکلی در فضای کسب و کار پیش نیاید.

ستاری با بیان اینکه پایه بخش دانش بنیان نیروی انسانی است افزود: آموزش پایه اصلی این موضوع است و ما در مدارس بچه ها را خودباور و نو آور تربیت نمی کنیم.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: در بخش دانشجویی نیز همین روند ادامه دارد و دانشگاه ها صد در صد بودجه خود را از دولت می گیرند.

ستاری ادامه داد: باید دانشگاهی داشته باشیم که ۶۰ تا۷۰ درصد بودجه خود را از بخش خصوصی و با فروش در بخش فناوری تامین کند که هم اکنون این اتفاق در حال رخ دادن است.

او با بیان اینکه بستر آموزش، شهرها هستند گفت:برای همین موضوع شهرهای خلاق مطرح می‌شود یعنی هر وقت مردم از خانه بیرون می آیند چیز جدیدی یاد می‌گیرند.

معاون رییس جمهور خاطرنشان کرد: بدین منظور مذاکراتی با شهرداری تهران صورت گرفته که برای آنها درآمد دارد و یک طرح برد برد است.

او افزود :استارتاپ ها می توانند هر روز زندگی را تغییر دهند،هزینه ها را کاهش دهند همانطور که در بخش حمل و نقل شهر ی شاهد هستیم.

ستاری تصریح کرد: استارتاپ‌های خدمات هفته‌ای ۱۰درصد رشد دارند و اگر مجموعه ای این رشد را نداشته باشد متوجه می شویم که این گروه با مشکل مواجه است.

او با بیان اینکه در حوزه تکنولوژی شرکت‌های خوبی داریم گفت: همچنین در حوزه بیوتکنولوژی پتانسیل زیادی داریم، چه در بخش تجهیزات و چه در حوزه دارو.

معاون ریس جمهور با تاکید بر اینکه باید نوع اقتصاد را دانش بنیان کنیم، گفت: باید به بچه‌ها های خود بگوییم که استخدام شما را نابود می‌کند و خلاقیت شما را می کشد.

ستاری افزود : فروش شرکت های نانو ۳برابر شده و به ۹۰۰میلیارد تومان رسیده است.

403

کد خبر: 844818

وب گردی

وب گردی