جزئیات پرداخت وام شهریه به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

مدیرکل امور مالی، تسهیلات اعتباری و صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی جزییات پرداخت و بازپرداخت وام شهریه از منابع صندوق رفاه وزارت علوم تحقیقات و فناوری به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را تبیین کرد.

به گزارش ایسکانیوز، فرزاد ناظمی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به پرداخت وام های شهریه از منابع صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه هر ترم پس از تخصیص اعتبار بودجه شهریه از طرف صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری به منظور اعطای تسهیلات بلندمدت با بازپرداخت بعد از فراغت از تحصیل به دانشجویان متقاضی اقدام می کند.

مدیرکل امور مالی، تسهیلات اعتباری و صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مراحل پرداخت وام شهریه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی www.SWF.ir و تشکیل پرونده، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. پس از آن، واحدها با ذخیره اطلاعات متقاضیان، اخذ مدارک موردنیاز، اولویت‌بندی متقاضیان و ارسال مشخصات به صندوق رفاه وزارت علوم نسبت به پرداخت وام به دانشجویان اقدام می کنند.

ناظمی به سقف وام های قابل پرداخت به دانشجویان برحسب مقاطع تحصیلی اشاره و تصریح کرد: دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی تا سقف 15 میلیون ریال برای سه ترم تحصیلی، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد 30 میلیون ریال برای سه ترم تحصیلی و دانشجویان مقطع دکتری 100 میلیون ریال برای چهار ترم تحصیلی می توانند از تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با کارمزد 4درصد سالیانه استفاده کنند.

مدیرکل امور مالی، تسهیلات اعتباری و صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به زمان‌بندی شروع و اتمام فرآیند پرداخت وام به دانشجویان گفت: مرحله ثبت درخواست وام از طرف دانشجو به مدت حداکثر 30 روز، مرحله ثبت وام و ارسال مدارک موردنیاز از طرف صندوق رفاه هر واحد دو هفته الی یک ماه، تایید لیست توسط وزارت علوم حداکثر یک ماه و واریز اعتبار از طرف وزارت علوم به حساب های دانشگاه حداکثر دو ماه است.

ناظمی با توضیح شرایط بازپرداخت وام ها، گفت: دانشجویان بهره‌مند از وام مذکور، می توانند از طریق دفترچه اقساط وام دریافتی را بازپرداخت کنند. شروع پرداخت شهریه اقساط برای دانش‌آموختگان که خدمت نظام وظیفه خود را به پایان رسانیده یا معاف شده‌اند، 9 ماه و مشمولین نظام وظیفه 9 ماه پس از پایان خدمت سربازی از تاریخ فراغت از تحصیل است.همچنین دانشگاه موظف است پس از صدور دفترچه اقساط دانش آموختگان نسبت به ارائه گواهی موقت اقدام کرده و تا تسویه کامل دانش آموختگان بهره مند از وام صندوق از تحویل دانشنامه تحصیلی خودداری کند.

وی افزود: تعداد اقساط در دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته حداکثر 36 ماه، دوره کارشناسی حداکثر 60 ماه و دوره کارشناسی ارشد پیوسته، ناپیوسته و دکتری تخصصی حداکثر 72 ماه است.

کد خبر: 844846

وب گردی

وب گردی