راه‌اندازی مرکز خدمات تخصصی سارکوما/ تأثیر تغذیه و رژیم درمانی بر سرطان

رئیس پژوهشکده معتمد از راه‌اندازی مرکز خدمات تخصصی سارکوما در تهران خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، کیوان مجیدزاده در نشست خبری کنگره سه‌گانه پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی، اظهار داشت: این کنگره شامل کنگره‌ ملی سرطان پستان، کنگره طب فراگیر در سرطان و سمینار تخصصی سرطان سارکوما است.

وی افزود: این کنگره سه‌گانه با حضور دانشمندان برجسته داخلی و خارجی 26 مهر ماه سال جاری در سالن همایش‌های رازی برگزار می‌شود.

رئیس پژوهشکده معتمد با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی عمومی در پیشگیری از ابتلا به سرطان نقش مهمی دارد، افزود: رسانه‌ها می‌توانند در این راستا نقش خود را به خوبی ایفا کنند و از طریق انجام اقدامات پیشگیرانه شاهد کاهش سرطان در کشور باشیم.

مجیدزاده اظهار داشت: هدف کنترل سرطان کاهش میزان بروز مرگ و میر و بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان و خانواده‌های آنها است و این کار نیاز به تولید و افزایش دانش در خصوص روند سرطان‌زایی و عواملی دارد که بر سیر بیماری مؤثر است.


رئیس کنگره سه‌گانه پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی در ارتباط با سرطان سارکوما، گفت: این سرطان در اندام و گاهی در احشاء ایجاد می‌شود و هر چند که سرطان شایعی نیست ولی بسیار مهم است.وی گفت: این مسأله مستلزم درک فاکتورهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... است که نحوه بهینه بهره‌برداری از آن دانش را تعیین می‌کند.

مجیدزاده افزود: متأسفانه در حال حاضر متولی متمرکزی برای ساماندهی و خدمت‌رسانی مناسب برای این بیماران نیست و تلاش کرده‌ایم از طریق راه‌اندازی مرکز خدمات تخصصی سارکوما اقدامات مؤثر را جهت کمک به بیماران انجام دهیم.

وی از راه‌اندازی مرکز خدمات تخصصی سارکوما توسط پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت: انشاءالله به زودی مجوز راه‌اندازی این مرکز را از دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی خواهیم گرفت و رایزنی‌های اولیه در این راستا صورت گرفته است.

رئیس پژوهشکده معتمد گفت: در گام بعدی نیز راه‌اندازی مرکز تحقیقات سارکوما جهت خدمات پیشگیرانه، درمانی و تحقیقات مدنظر قرار دارد.

مجیدزاده به برگزاری کنگره ملی طب فراگیر در سرطان اشاره کرد و گفت: متأسفانه مدعیان طب سنتی امروزه زیاد هستند و تلاش می‌کنند که در سوءاستفاده از مردم اقدامات لازم را انجام دهند. بنابراین با دخالت در امر درمان به نام طب سنتی برنامه‌هایی را انجام می‌دهند که به ضرر بیمار است.

وی گفت: بیماران مبتلا به سرطان من اینکه درمان رایج خود را اعم از جراحی، پرتودرمانی، شیمی‌درمانی و ... می‌گیرند می‌توانند تحت‌نظر پزشک از روش‌های طب مکمل و طب ایرانی برای بهبود کیفیت زندگی و کاهش عوارض استفاده کنند.

رئیس پژوهشکده معتمد، گفت: بنابراین در این کنگره سه‌گانه مراقبت‌های تسکینی و حمایتی همچنین مکاتب مختلف طب مکمل که در دنیا وجود دارد مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

706

کد خبر: 844872

وب گردی

وب گردی