نماینده‌ مجلس: سرمایه‌گذاری در حوزه کودک برای پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی ضروری است

سرمایه‌گذاری در حوزه کودکان و نوجوانان موجب پیش‌گیری از بزه‌کاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی جامعه در آینده می‌شود که لازم است مسئولان توجه بیشتری به این بخش داشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز از امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در حاشیه بازدید از نمایشگاه هفته‌ ملی کودک گفت: اگر نیمی از سرمایه‌هایی که در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی هزینه می‌شود به تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان اختصاص یابد، دیگر شاهد بسیاری از مشکلات در جامعه نخواهیم بود.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه هم‌چنین افزود: یکی از اقدام‌های کمیسیون فرهنگی نظارت بر نهادهایی است که ماموریت داخلی آن‌ها مرتبط با حوزه کودک و نوجوان است چرا که میزان عملکرد مفید این سازمان‌ها در ایجاد رضایت‌مندی و تامین سلامت روحی و روانی بچه‌ها و ارتقای سطح تربیتی مهم است.

وی در ادامه یادآور شد: به همین خاطر امروز در این نمایشگاه حضور پیدا کردیم و از نزدیک شاهد سطح اقدام‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بودیم که خوشبختانه رضایت‌بخش بود و در بخش محتوایی، این فعالیت‌ها بسیار اثر بخش است.

نماینده مردم شهرستان ملایر در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از تلاش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: این مجموعه به عنوان یک پیش قراول باید برای سایر نهادهای فعال در این حوزه نقش قرارگاه فرماندهی را ایفا کند و سازمان‌هایی از قبیل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این بخش بیشتر هزینه کنند.

این نماینده به همراه اصغر مسعودی نایب رییس اول کمیسیون فرهنگی و نماینده نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی، و محمداسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز و عضو کمیسیون فرهنگی و اصل 90 مجلس عصر روز 17 مهر از نمایشگاه هفته‌ ملی کودک در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌ هنری کانون در خیابان حجاب تهران بازدید کردند.

این نمایشگاه تا پایان روز 21 مهر 1396 هر روز از ساعت 9 تا 18 پذیرای کودکان و نوجوانان و خانواده‌های علاقه‌مند است.

502

کد خبر: 844927

وب گردی

وب گردی