معاون وزیر کار: ابعاد فقر مسکن هنوز در کشور شناسایی نشده است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ابعاد فقر مسکن در ایران شناسایی نشده است بایستی در این خصوص اقدامات اساسی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ نشست مسکن اقشار کم درآمد در همایش سیاستهای توسعه مسکن ایران برگزار شد.
در آیین یرگزاری این نشست احمد میدری، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید میزان فقر در ابعاد مختلف اندازهگیری و ارزیابی شود در واقع زمانی که وزارت کار تشکیل شد قرار بود سازمان برنامه ی عدالت اجتماعی در جامعه باشد اما خیلی از وظایف این وزارتخانه به سازمان های دیگر از جمله هدفمندی یارانه ها سپرده شد .
او افزود: در حوزهی اندازه گیری فقر اقدامات زیادی انجام گرفته است که شناسایی دقیق ابعاد مساله در حوزه ی فقر زدایی خیلی مهم است و کمک می کند سیاست های اشتباه را متوقف و قبل از گسترش با آن ها برخورد شود.
میدری تصریح کرد: ابعاد فقر مسکن در ایران شناسایی نشده است و اقدامات زیادی باید صورت گیرد که اگر مصالح بی دوام و سرانه متراژ حداقلی واحد مسکونی در نظر گرفته شود آمار درستی وجود ندارد که چه تعداد از مردم ایران در فقر مسکن به سر می برند

معاون رفاهی وزیر کار خاطر نشان کرد: یکی از آمارهای دقیق نشان می دهد بیش از 90 هزار از واحد های مسکونی کشور فاقد سرویس بهداشتی هستند که این خانواده ها از بهداشت اولیه ی فردی هم بی بهره اند.

میدری ادامه داد: مبلغی که بابت اجاره ی مسکن دو میلیون واحد تحت پوشش کمیته امداد و وزارت کار، کمک می شود 20 هزار میلیارد تومان است که نشان میدهد منابع بودجه ای لازم برای حل مشکل فقر مسکن در نظر گرفته نشده است.
معاون وزیر کار گفت: هیچ نهادی در ایران نمی داند که چند درصد از مردم ایران در منزل های خود از مصالح بی دوام استفاده می کنند یا اینکه چند درصد از واحدهای مسکونی آب، برق و گاز دارند.
او افزود: فقر آموزشی مساله ای است که در ایران وجود دارد و بچه هایی که در ایران فاقد شناسنامه هستند فقر هویتی دارند چون اطلاعاتی از آن ها ثبت نشده است.
میدری تصریح کرد: 13 درصد از مردم شهری در منازل خود از مصالح بی دوام استفاده می کنند و 12 درصد هم از سرانه حداقل متراژ برخوردار نیستند که کمتر از 2/3 درصد جامعه ی شهری در هر دو مورد بالا فقیر هستند که14 درصد مردم روستا از دو فقر بالا رنج می برند که بخش عظیم آن فقر مصالح بادوام است ابزار برای سیاست گذاری ها مناسب نیست.

402

کد خبر: 845032

وب گردی

وب گردی