راه‌اندازی ایستگاهی برای آشنایی کودکان با عکاسی

غرفه‌ی «کارگاه عکاسی» در بخش نمایشگاهی هفته‌ی ملی کودک علاوه بر آموزش مختصر عکاسی به کودکان اقدام به راه‌اندازی ایستگاه عکاسی کرده و امکان انداختن عکس از سوی خود بچه‌ها و نمایش آن با ویدئو پروژکتور را فراهم آورده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی کانون، علی خوش‌جام-عکاس و کارشناس عکاسی استان تهران درباره نمایشگاهی که در غرفه‌ی «کارگاه عکاسی» برپا شده است، توضیح داد: در این نمایشگاه عکس‌های برگزیده جشنواره‌ی هنرهای تجسمی به نمایش گذاشته شده است که سالی یک بار در میان اعضای کتابخانه مراکز کانون برگزار می‌شود. این جشنواره تابستان امسال در مرکز شماره‌ی ۳۰ کانون استان تهران برگزار شد و دوباره در هفته‌ی ملی کودک و در کارگاه عکاسی تکرار شده است.

وی در ادامه درباره‌ی فعالیت‌هایی که برای کودکان بازدیدکننده از این غرفه در نظر گرفته شده است گفت: در این‌جا بچه‌ها با کمک مربی با اصول ابتدایی عکاسی مانند ترکیب‌بندی، کادربندی، زوم کردن و... به صورت مختصر آشنا می‌شوند.

خوش‌جام ادامه داد: ایستگاه عکاسی بخش دیگری از برنامه‌های این کارگاه است. دوربینی در اختیار بچه‌ها قرار می‌گیرد و بچه‌ها در دایره‌های رنگی قرار می‌گیرند تا دوستان‌شان از آن‌ها عکس بگیرند و بلافاصله عکس گرفته شده در ویدئو پروژکتور برای بچه‌ها به نمایش در می‌آید. این بخش برای بچه‌ها خیلی جذاب است چون می‌توانند عکسی که خودشان گرفته‌اند را در اندازه بزرگ ببینند. کارگاه عکاسی بیشتر یک جرقه برای بچه‌ها است.

خوش‌جام سال گذشته کانال تلگرامی ایجاد کرده و بچه‌ها عضو آن شده‌اند و آثار عکاسی خودشان را برای او ارسال می‌کردند تا از سوی این عکاس بررسی شود.

وی معتقد است: مهم‌ترین نکته‌ی این کارها، جلب توجه بچه‌ها به هنر عکاسی است تا در آینده نیز را ادامه دهند.

هفته‌ی ملی کودک از ۱۵ تا ۲۱ مهر ۱۳۹۶ در سالن آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران در دو بخش نمایشگاهی و نشست‌های تخصصی برپا است.

503

کد خبر: 845087

وب گردی

وب گردی