نظر مجمع نمایندگان استان مرکزی در مورد ابقا یا تغییر استاندار

نماینده مردم شازند در مورد ابقا یا تغییر "محمود زمانی قمی" استاندار دولت یازدهم در استان مرکزی گفت: اگر قرار باشد استاندار غیربومی انتخاب شود ابقا آقای زمانی منطقی تر است تا فرد دیگری؛ زیرا وی در این استان به طور 4 سال فعالیت داشته و بهتر از فرد غیربومی دیگری نسبت به استان شناخت دارد.

علی ابراهیمی نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در رابطه با انتخاب استاندار مرکزی در دولت دوازدهم در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: انتخاب استاندار بومی بسیار بهتر از انتخاب استاندار غیربومی است زیرا فرد اطلاعات کافی نسبت به استان خواهد داشت.

وی ادامه داد: استاندار بومی در تصمیم گیری هایش از یک نگاه بلندمدتی که از قبل داشته می تواند استفاده کند و به همراه خود مدیران غیربومی را به استان تحمیل نمی کند.

نماینده مردم شازند در ادامه افزود: استاندار غیربومی حداقل 6-7 ماه زمان می برد تا نسبت به استان شناخت پیدا کند و باید برای بازدید از قسمت های مختلف استان سفر کند.

وی در مورد ابقا یا تغییر زمانی قمی به عنوان استاندار مرکزی تصریح کرد: اگر قرار باشد استاندار غیربومی انتخاب شود ابقا آقای زمانی منطقی تر است تا فرد دیگری زیرا وی در این استان به طور 4 سال فعالیت داشته و بهتر از فرد غیربومی دیگری نسبت به استان شناخت دارد.

ابراهیمی در پایان گفت: رایزنی های زیادی در رابطه با انتخاب استانداری صورت گرفته اما ترجیحا نظر بنده بر روی آقای آستانه است.

به گزارش ایسکانیوز، محمود رضا آستانه از فرماندهان سلحشور دوران دفاع مقدس و از همرزمان شهید باکری ، از معاونین و مدیران با تجربه ی وزارت نفت در دولت یازدهم و دولت اصلاحات و از نمایندگان مجرب و با سابقه ادوار مختلف مجلس در استان مرکزی بوده است.

محمود زمانی قمی استاندار مرکزی در دولت یازدهم بوده که در دوران مسئولیتش استان مرکزی با 919 فقره پروانه به ارزش چهار هزار میلیارد تومان جذب سرمایه گذاری، رتبه چهارم کشور را از این لحاظ به خود اختصاص داد.

براساس پایش‌های صورت گرفته توسط مجلس شورای اسلامی رتبه کسب و کار در استان از 13 به 3 ارتقا یافت، همچنین تحقق 99 درصدی اشتغال روستایی محقق شد.

همچنین تراز مثبت در صادرات و واردات استان در سال 1394 نسبت به سال 1393 بیش از 200درصد و معادل 480 میلیون دلار اعلام شده است. حجم سرمایه‌گذاری خارجی از 82 میلیون دلار در سال 1392 به 550 میلیون دلار مصوب در سال 1395 رسید.

901/900

کد خبر: 845094

وب گردی

وب گردی