اردوی مختلط خلاف قانون است / طبق قانون موظف به برخورد با اردوهای مختلط هستیم

معاون فرهنگی وزیر علوم در نشست خبری مشترک با رییس سازمان بسیج دانشجویی گفت: باید با برگزاری اردوی مختلط طبق قانون و آیین نامه ها برخورد شود و اگر برخورد صورت نگیرد رسانه ها موظفند آن را بیان کنند، طبق قانون موظف به برخورد با اردوهای مختلط هستیم.

به گزارش ایسکانیوز، حسین میرزایی معاون فرهنگی وزیر علوم در نشست خبری مشترک با رییس سازمان بسیج دانشجویی در پاسخ به سئوال خبرنگار سرویس دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص وصعیت فرهنگی دانشگاه ها و برگزاری اردوهای مختلط در برخی واحدهای دانشگاهی گفت: دانشگاه چارچوب، ضوابط و قوانینی دارد و اگر مواردی در چارچوب قانون نباشد در شوراهای مختلف اعم از کمیته انضباطی، شورای فرهنگی و هیات نظارت ها بررسیمی شود و طبق قوانین و آیین نامه ها مواجهه لازم صورت می گیرد.

وی با اشاره به فعالیت های سازنده فرهنگی در دانشگاه ها مثل اردوهای راهیان نور، مشهد مقدس، اردوهای مختلط انجام شده را بسیار اندک دانست و گفت: موارد اندکی که وجود دارد قانون نحوه مواجهه را پیش بینی کرده و طبق قانون با آنها برخورد صورت خواهد گرفت.

میرزایی اظهار داشت : دانشگاه های ما محیط فرهنگی و علمی است و ما باید دست به دست هم بدهیم این وضعیت را ارتقا بدهیم.

وی با اشاره به رسانه ها و لزوم واقع نمایی بدور از بزرگ نمایی و حاشیه سازی و اینکه موضوعات حاشیه ای در دانشگاه نباید محل تسویه حساب های سیاسی و شخصی قرار بگیرد ، گفت: حاشیه ها در دانشگاه نباید به عنوان متن به بیرون منتقل شود، این خیانت در حق دانشگاه است که برخی از حاشیه هایی که در دانشگاه به وجود می آید در افکار عمومی به عنوان متن دانشگاه مطرح شود.

معاون فرهنگی وزیر علوم با اشاره به اینکه انعکاس اخبار دانشگاه از درون دانشگاه به غلط به بیرون دانشگاه دارد صورت می گیرد، گفت: اگر تصویر واقعی از دانشگاه ها به بیرون ارائه نشود و تصویر تصنعی که ممکن است مطلوب برخی افرادی باشد که اهداف خاصی دارند، به بیرون ارائه شود عملا هویتمان را زیر سئوال برده ایم و این اتفاق متاسفانه دارد اتفاق می افتد.

میرزایی با بیان اعتماد خانواده ها به دانشگاه ها و رشدهای صورت گرفته در 4دهه گذشته، از برخی تلاش ها برای ناامن نشان دادن دانشگاه ها انتقاد کرد و گفت: نگاه جامعه به دانشگاه را باید اصلاح و ترمیم کرد، دانشگاه محل امن و رشد کشور است.

وی با اشاره به وجود قانون در زمینه برخورد با اردوهای مختلط گفت: باید با برگزاری اردوی مختلط طبق قانون و آیین نامه ها برخورد شود و اگر برخورد صورت نگیرد رسانه ها موظفند آن را بیان کنند، طبق قانون موظف به برخورد با اردوهای مختلط هستیم.

معاون فرهنگی وزیر علوم با بیان اینکه مشکلات دانشگاه باید در داخل دانشگاه حل شود گفت: به تناسبی که قوانین در دانشگاه ها رعایت شود پای بیرونی ها در دانشگاه باز نمی شود.

وی افزود: نشریه دانشجویی اگر طبق قانون تخلفی می کند حتما باید در دانشگاه بررسی شود و برخورد با آن صورت گیرد ولی قبل از آن طبق قانون هیچ نشریه دانشجویی را هیچ احدی حق ندارد قبل از چاپ ببیند و سانسور کند، قانون مطبوعات کشور اجازه نمی دهد نشریه قبل از چاپ دیده و سانسور شود، راه رسیدگی به این امور قانون است.

میرزایی با اشاره به وظیفه حمایت از دانشگاهیان گفت: هرجا از چارچوب قانون عدول صورت بگیرد، وظیفه رسیدگی به تخلف را داریم تا در چارچوب قانون برخورد با تخلف صورت بگیرد.

برخی به دنبال ابتذال و اختلاط در دانشگاه ها هستند

در ادامه نشست خبری داود گودرزی رییس سازمان بسیج دانشجویی در خصوص وضعیت فرهنگی دانشگاه ها گفت: وضعیت دانشگاه و جامعه روی همدیگر اثر می گذارند، مقام معظم رهبری و دلسوزان کشور از دانشگاه انتظاراتی دارند تا کشور و انقلاب اسلامی به قله ها برسد و موتور محرکه هم در این مسیر دانشگاه است.

گودرزی گفت: ما باید طبق توصیه رهبری جوان مومن، انقلابی، متعهد به کشور در دانشگاه ها تربیت کنیم، برای این کار به نظر می رسد وضعیت فرهنگی دانشگاه ها باید تقویت شود.

وی با اشاره به وضعیت علوم انسانی و برخی اساتید غربزده در دانشگاه ها گفت: گرچه اساتید ارزشی انقلابی کشور هم زیادند، اما هم در بحث محتوا علوم انسانی دانشگاه ها ایراد جدی دارد، و هم برخی از اساتید با روحیه غربزدگی وارد کلاس درس می شوند و جوانان را از آینده ناامید می کنند.

رییس سازمان بسیج دانشجویی گفت: اگر دانشگاه کارکرد موتور متحرک برای انقلاب اسلامی را دارد و قرار است جلودار باشد، باید وضع فرهنگی اش بهتر از این باشد.

وی دانشگاه را محیط امن و آرام دانست و تاکید کرد: با وجود تهاجم فرهنگی دشمن فعالیت های فرهنگی در دانشگاه ها از جمله فعالیت های قرآنی و جهادی رشد و پیشرفت مشاهده می شود و در تابستان سال جاری بیش از 1300گروه و بالغ بر 44000دانشجو در اردوهای جهادی مشارکت داشته اند.

گودرزی به برخی اردوهای مختلط و تلاش ها برای به ابتذال کشاندن دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: برخی به دنبال ابتذال و اختلاط در دانشگاه ها هستند، مطالبه ای که وجود دارد این است که قانون انجام شود و همان گونه که سرپرست وزارت علوم و معاونان ان تاکید دارند، همان گونه که برگزاری اردوی مختلط غلط و خلاف قانون است، با متخلف برخورد شود.

کد خبر: 845098

وب گردی

وب گردی