شاخص‌های سلامت روان در مردان و زنان شاغل اعلام شد/ ۷ درصد جامعه کاری، علائم شدید استرس را دارند

رئیس مرکز توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور ضمن اعلام شاخص های سلامت روان در مردان و زنان شاغل گفت:طبق آخرین تحقیق، اصلی ترین مشکل مردان شاغل در کشور، امنیت شغلی گزارش شده و مردان شاغل بیش از زنان دچار مشکلات روانی می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، فرید براتی سده در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت روان گفت: یک تحقیق به صورت تصادفی روی 13 هزار و 200 نفر جمعیت کاری کشور در 28 استان انجام شده که نتایج آن نشان داد که وضعیت سلامت روان کارکنان مراکز صنعتی و تولیدی برخی استانها خوب نیست.
وی افزود : این وضعیت در استان های خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و زنجان خوب نبود و وضعیت سلامت روان کارکنان مراکز صنعتی و تولیدی استان های هرمزگان، گلستان و البرز در شرایط بهتری نسبت به سایر استان ها قرار داشت.
براتی گفت: همچنین مشکلات روانی مردان شاغل بیش از زنان است که شاید نان آور بودن، یکی از دلایل آن باشد.

رئیس مرکز توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور اظهارداشت: اصلی ترین مشکل مردان شاغل، موضوع امنیت شغلی است.
براتی سده افزود: مشکلات سلامت روان در کارکنانی که طلاق گرفته اند یا روزمزد و شب کار هستند، بیشتر است.
وی، خستگی بیش از حد ، اضطراب، نگرانی و احساس دلتنگی، غمگینی و کمردرد را از مهم ترین علائم و نشانه های استرس کارکنان نام برد.
وی، نبود تسهیلات مشاوره ای، نبود تسهیلات پزشکی، تفاوت زیاد حقوق و دستمزد کارگران و کارکنان با مدیران و روسا، نگرانی از تامین هزینه مسکن و سر و صدای زیاد در محیط کار را از مهم ترین مشکلات محیط کاری طبق این تحقیق، عنوان کرد.
براتی سده افزود: بالا ترین استرس محیط کار نیز مربوط به استان های محروم شامل خراسان شمالی، زنجان و سیستان و بلوچستان بود.
وی افزود: طبق این تحقیق که وضعیت سلامت روان و کیفیت زندگی کاری کارکنان مراکز صنعتی و تولیدی را نشان می دهد ، ۷ درصد جامعه کاری، علائم شدید استرس را دارند.

براتی سده بیان داشت: در این تحقیق مشخص شد ۱۷ درصد کارگران کیفیت زندگی پایین کاری، ۳۷ درصد کیفیت زندگی متوسط، ۳۲ درصد کیفیت کاری متوسط رو به بالا و تنها ۱۲ درصد کیفیت زندگی کاری خوب و بالا داشتند.

701

کد خبر: 845109

وب گردی

وب گردی