گزینه نهایی وزارت کشور برای استانداری اردبیل کیست؟

نماینده مردم پارس آباد گفت: گزینه نهایی وزارت کشور برای انتخاب استاندار اردبیل اسدالله رازانی است.

شکور پورحسین نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی در رابطه با انتخاب استاندار اردبیل در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: شاخص هایی که از سوی وزارت کشور اعلام شده به خصوص در جلسه ای که با آقای رحمانی فضلی وزیر کشور داشتیم معتقد بودند که استانداران این دوره باید تمام جانبه نگر و به نوعی توسعه گرا، دارای قدرت هماهنگی بیشتر با دولت، دارای تجربیات کافی و معتقد به سیاست ها و برنامه های دولت دوازدهم باشند.

وی افزود: مجمع نمایندگان اردبیل معتقد است که استاندار باید با توجه به ظرفیت های استان مخصوصا در شاخص های توسعه که از اکثر استان ها عقب است شخصی انتخاب شود تا بتواند یک شبکه توانمندی با نگاه توسعه ای نه نگاه سیاسی در مدیریت استانی ایجاد کند.

پورحسین تصریح کرد: اعتقاد مجمع نمایندگان اردبیل این است که استاندار باید به توسعه متوازن برنامه استان کمک کند و سرمایه گذاری را جذب کند زیرا یکی از چالش های پیش روی کشور ما جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی است.

نماینده مردم پارس آباد ادامه داد: اردبیل در اجرای اصل 44 قانون اساسی رتبه 22 کشور را دارد که این موضوع نوید بخش خبر خوبی نیست.

وی تاکید کرد: استاندار باید با مجمع نمایندگان تعامل جدی و خوبی داشته باشد.

پورحسین با اشاره به این که وزارت کشور براساس حکم برای انتخاب استاندار تصمیم می گیرد، اظهار داشت: وزارت کشور براساس لیستی که در اختیار دارد اصرار بر مواضع خود دارد اما از سوی دیگر مجمع نمایندگان استان هم نقطه نظرات خود را به وزارت انتقال داده اند اما تاکنون به یک جمع بندی و فصل مشترکی با وزارت کشور نرسیده ایم.

پورحسین در رابطه بومی یا غیربومی بودن استاندار، افزود: در این دوره وزارت کشور با توجه به تجربیات چهار سال گذشته که استاندار بومی در یک شبکه ناکارآمد گرفتار می شود معتقد است که استاندار غیر بومی انتخاب خواهد شد و من شخصا معتقدم که استاندار غیربومی بهتر می تواند توسعه کشور را به جلو ببرد، شاید دوستان نظر دیگری داشته باشند.

وی گفت: گزینه نهایی وزارت کشور برای انتخاب استاندار اردبیل اسدالله رازانی است.

یک منبع آگاه دیگر در همین ارتباط با خبرنگار ایسکانیوز گفته است که تا هفته گذشته گزینه های وزارت کشور برای استانداری اردبیل آقایان چاوشی، بهنامجو و کامکار بودند که از چاووشی عدول کردند و به بهنامجو هم نرسیدند.

در حال حاضر اسدالله رازانی استاندار سابق کرمانشاه از سوی وزارت کشور به مجمع نمایندگان اردبیل معرفی شده است اما تاکنون نمایندگان در رابطه با آقای رازانی به جمع بندی نرسیده اند.

اسدالله رازانی متولد لرستان است که در دولت یازدهم مسئولیت استانداری کرمانشاه را هم بر عهده داشت.

از سوابق وی می‌توان به معاونت صندوق توسعه ملی و استاندار کردستان در دولت اصلاحات، معاون برنامه‌ریزی، مالی و اداری بنیاد شهید، مدیرعامل سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر، سرپرست استانداری زنجان در دولت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، مدیر اجرایی شورای توسعه غرب کشور، مشاور وزیر کشور، معاونت سیاسی و امنیتی استانهای زنجان، خراسان، آذربایجان، لرستان، فرماندار مراغه و... اشاره کرد.

901/900

کد خبر: 845201

وب گردی

وب گردی