30 تیم برتر دانش‌آموزی در مسابقات علوم اعصاب شناختی رقابت می‌کنند

چهارمین دوره از مسابقات علوم اعصاب شناختی در حالی برگزار می‌شود که در این دوره 30 تیم برتر دانش‎آموزی از 28 استان کشور با هم به رقابت می‌پردازند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری،چهارمین دوره مسابقات علوم اعصاب شناختی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی با حضور و رقابت 30 تیم برتر دانش آموزی از 28 استان کشور، 28 مهر ماه سال جاری برگزار می شود. در این مسابقات تیم های دانش آموزی از استان هایی همچون تهران، یزد، خراسان، اصفهان، آذربایجان، گیلان، فارس حضور دارند.

بر اساس این گزارش، این مسابقات به سرپرستی عبدالحسین عباسیان محقق پژوهشگاه دانش های بنیادی و با حضور بیش از یکهزار و 200 دانش آموز برتر و 213 دبیر در سال تحصیلی 1395 آغاز و مراسم اختتامیه آن با ارائه کارهای عملی دانش آموزان در حوزه طراحی وسایل برای ارزیابی ویژگی های شناختی جمعه 28 مهر1396 در مدرسه علامه حلی1 برگزار خواهد شد.

با توجه به اینکه حوزه علوم شناختی و علوم اعصاب شناختی دانشی نو و میان رشته ای در دنیا است و محققان در سایر کشورها در تلاش هستند تا در این زمینه پیشرفت های جدیدی دست یابند بنابراین این مسابقات این امکان را فراهم می کند تا با شناسایی افراد مستعد و علاقمند این حوزه این افراد در جریان کار قرار گیرند همچنین از امکانات کشور همچون آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز استفاده کنند و به نوعی تشویق به پژوهش در این حوزه شوند.

کد خبر: 845236

وب گردی

وب گردی