عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی خرم آباد در میان مراکز آموزش عالی استان درخشان  و قابل تقدیر است

دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان به همراه مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان و جمعی از اعضای هیأت رئیسه واحد خرم آباد با حجت الاسلام و المسلمین میر عمادی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه شهرستان خرم آباد دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش ایسکانیوز، در این دیدار دکتر ملکی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان با ارائه گزارش اجمالی از اقدامات صورت گرفته از وضعیت موجود دانشگاه و روند رو به رشد واحد های استان گفت: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی استان مخصوصاً واحد خرم آباد در چند سال اخیر با توسعه چشمگیر تحصیلات تکمیلی ، رشته های پیراپزشکی و علی رغم کاهش چشمگیر درآمدها، تکمیل پروژه های نیمه تمام با صرف هزینه های سنگین و نیز سامان دادن و درآمد زایی ساها که مورد تشویق مسئولین ارشد دانشگاه قرار گرفته است، اجرای پروژه گاز رسانی که یکی از دغدغه های این واحد دانشگاهی در جهت رفع مشکلات گرمایشی و سرمایشی دانشجویان در خوابگاه ها بود همچنین مدیریت همراه با صرفه جویی مالی در جهت رفع دغدغه های معیشتی اعضای هیأت علمی و کارکنان و عملکرد بسیار موفق در جهت ارتقاء شاخصه های مالی با کسب 15% درآمد غیر شهریه ای، استان لرستان هم تراز با استان قزوین در رتبه دوم کشوری قرار گرفته است. دراین چند سال اخیر کلیه واحد های استان علیرغم کاهش 50% دانشجو نه تنها از زیان دهی خارج شده اند بلکه از جهت سوددهی و تامین اعتبار جزء واحد های تراز اول کشور قرار گرفته اند.
ملکی خاطرنشان کرد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی استان مخصوصاً واحد خرم آباد در شرایطی قرار داردکه احساس آرامش و همدلی و ثبات موجبات دلگرمی و امید به توسعه و پیشرفت را در همه کارکنان و اعضای هیأت علمی به وجود آورده است و خوشبختانه این واحد دانشگاهی در یک دوران بسیار خوب و طلایی به سر می برد.
دانشگاه ازاد استان لرستان، در شاخص های عملکرد مالی با 15% درامدهای غیر شهریه ای رتبه دوم کشوری را داراست.
دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در ادامه گفت: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد
خرم آباد در سال های اخیر روند توسعه را در برنامه های خود به خوبی دنبال می کند و در اجرای مأموریت ها طبق گزارشاتی که در پایش ها ارائه می گردد یکی از واحد های موفق می باشد. به نظر می رسد زیر ساخت های لازم جهت توسعه در حال فراهم شدن است و این هدف با همدلی و برنامه ریزی با موفقیت دنبال می شود. بحمدا... رضایتمندی از عملکرد دانشگاه استان به نحو محسوسی در ارزیابی ها و نگاه مسئولین وجود دارد و بدون تردید راه تعالی و رشد دانشگاه، تمسک به همین رویه مدیریتی و جلوگیری از هدر رفت سرمایه ها است. البته باید خیلی مواظبت داشته باشیم که هدف را گم نکنیم و از کوشش و تلاش دریغ نورزیم و به خدای قادر متعال توکل کنیم.
حجت الاسلام میر عمادی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه شهرستان خرم آباد نیز در این دیدار با تشکر از اقدامات صورت گرفته در دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان و مخصوصا واحد خرم آباد ضمن رضایتمندی از شرایط موجود این دانشگاه، اظهار داشتند: متاسفانه در گذشته این دانشگاه مخصوصا واحد خرم آباد اصلاً شرایط مناسبی نداشت وبه دلیل ریخت و پاش ها و نابسامانی های موجود در همه زمینه ها در میان مراکز آموزش عالی استان جایگاه مناسبی نداشت، واحد خرم آباد نیز به دلیل سوء مدیریت در شرف تعطیلی قرار داشت و اصلاً قابلیت های لازم را جهت مرکزیت استان نداشت. حتی بعضی ها صحبت از ان می کردند که مرکز استان به واحد بروجرد منتقل شود . با تلاش های صورت گرفته توسط مدیریت فعلی دانشگاه در این چند سال اخیر واحد خرم آباد قابلیت های خوبی بدست آورده است و عملکرد این دانشگاه در میان مراکز آموزش عالی استان درخشان و الگوست. ایشان اضافه نمودند خوشبختانه در شرایط کنونی که دانشگاههای آزاد کشور با مشکل جدی مالی مواجه اند دانشگاه آزاد این استان مخصوصاً واحد خرم آباد بسیار شرایط خوب و امیدوار کننده ای دارد و من امیدوار هستم این شرایط همچنان رو به رشد باشد و دانشگاه را در جهت بسیار متعالی قرار دهد این دانشگاه باید بتواند با استفاده از نیروهای متخصص کارآمد جایگاه علمی مناسبی را کسب نماید.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد، قبلاً شرایط مناسبی نداشت و خوشبختانه هم اکنون یکی از دانشگاههای موفق و کارآمد در استان است

کد خبر: 845287

وب گردی

وب گردی