حداد عادل:  اندیشه‌های امام(ره) و رهبری در خارج از ایران بررسی می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اندیشه‌های امام(ره) و رهبری در خارج از ایران بررسی می‌شود، گفت: آن وقت افرادی در داخل کشور به بررسی این اندیشه ها در دانشگاه و رشته علوم سیاسی معترضند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، غلامعلی حداد عادل در دومین اجلاس از دوازدهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد با بیان اینکه دانش‌آموزان در آغاز یک راه طولانی و خوش فرجام قرار دارند، اظهار داشت: انقلاب سه چیز را به مردم عطا کرد؛ استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و این شعار مردم پیش از پیروزی بود و زمینه‌سازی رسانه‌ای هم برای آن نشده بود و مردم خود آن را پسندیدند و انتخاب کردند.

وی افزود: این 3 چیزی بود که مردم احساس کمبود آن را داشتند، تجربه 200 ساله به آنها می گفت بیگانگان تصمیم گیرندگان برای کشورند؛ نبود آزادی و عدم برگزاری انتخابات آزاد و اجرا نشدن احکام اسلامی هم مردم را آزار می داد که مردم این سه دستآورد را با همت و شهادت به دست آوردند.

حداد عادل ادامه داد: انقلاب با سه عنصر ایمان، وحدت و رهبری امام(ره) پیروز شد و پیروزی یک انقلاب دینی در یک کشور مهم و نفت خیز برای غرب بسیار تکان دهنده بود و پیش بینی نشده بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دشمن از روز اول به دنبال براندازی این انقلاب بود، خاطر نشان کرد: همان طور که در این 40 سال پیشرفت کردیم و استوار شدیم همان طور هم دشمن ما در مخالفت با انقلاب رشد کرده است؛ ابتدای انقلاب کار بسیط بود و ما فقط یک کمیته برای حفظ نظم جامعه داشتیم و چند نفر تصمیم‌گیر عضو شورای انقلاب بودند و آنها هم روش های بسیطی داشتند اما به تدریج روش های آنها برای مقابله با نظام گسترده شد.

وی به خاطره‌ای از مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی اشاره کرد و بیان داشت: وی می گفت اوایل پیروزی انقلاب هر بار یک نفر تا صبح پای تلفن بیدار می نشست تا اگر مشکلی پیش بیاید آن را حل و فصل و پیگیری کند.

حدادعادل با بیان اینکه اکنون ایران شرایطش تغییر کرده و به لحاظ قدرتی که دارد نمی توانند ما را در منطقه نادیده بگیرند، اضافه کرد: این مسئله نتیجه رشد 40 ساله است و دشمن هم رشد کرده است و روش های خود را تغییر داده است؛ 15 سال پیش، بیش از هزار پایان نامه دانشگاهی درباره انقلاب نوشته شده بود و موسسات بسیاری فقط راجع به انقلاب اسلامی ایران و تشیع تحقیق می‌کردند و اکنون این میزان بسیار افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه عنوان کرد: آن وقت افرادی در داخل کشور به بررسی این اندیشه ها در دانشگاه و رشته علوم سیاسی در داخل کشور معترضند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: دشمن اکنون یک جبهه بزرگ، متنوع و پیچیده طراحی کرده است؛ اگر ما پای انقلاب بایستیم موفقیم و اگر به راحتی و عیش خو کنیم بر ما همان خواهد رفت که بر سر امتهای پیشین رفته است و این سنت خداست.

706

کد خبر: 845324

وب گردی

وب گردی