مستندی در نقد سیستم آموزش و پرورش در حال تولید است

مستند «عروسک کوکی نیستم» که در راستای نقد سیستم تربیتی آموزش و پرورش کشورمان به روایت معلم پرورشی اخراجی است که اولین گروه جهادی دخترانه را تشکیل داده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، مستند «عروسک کوکی نیستم» که به نقد سیستم تربیتی آموزش و پرورش می پردازد، مراحل پایانی تولید را می‌گذراند و به زودی برای پخش از رسانه ملی آماده می‌گردد.

امیر منیری کارگردان این مستند با اشاره به شیوه ورود خود به نقد سیستم تربیتی و پرورشی مدارس گفت: برای ورود به مسأله سراغ سوژه ای رفتیم که علی رغم اینکه در دوران نوجوانی خود متأثر از یک معلم پرورشی بد اخلاق بوده است ولی امروز با تکیه بر آن تجربیات منفی، تلاش کرده خود به یک معلم پرورشی ایده آل تبدیل شود.

وی ادامه داد: داستان مستند ما روایتگر یک سال تحصیلی در یکی از مدارس غیر انتفاعی تهران است که در آن عملکرد این معلم پرورشی و ابتکارات وی در تربیت صحیح دانش آموزان بیان می‌شود.

منیری سیستم تربیتی آموزش و پرورش کشور را سیستمی صلب و غیر قابل انعطاف ارزیابی کرد و اظهار داشت: از نکات جالب این مستند آنکه در طول فیلمبرداری مستند، به دلیل ابداعات و ابتکاراتی که این خانم معلم انجام می دهد، مدیر مدرسه این اقدامات را بر نمی تابد و با بیان اینکه اینجا مدرسه است نه موسسه خیریه، این معلم سختکوش و پر تلاش را اخراج می‌کند.

این کارگردان مستند در ادامه روایت داستان خود به تداوم تلاش های این معلم پرورشی در خارج از مدرسه می پردازد و در توضیح آن گفت: خانم معلم پرورشی اخراج از مدرسه با کمک یک روحانی که از او در دوران فعالیت در مدرسه بهره می گرفت پس از آن اقدام به تشکیل گروه جهادی ضحی به عنوان اولین گروه جهادی دخترانه دانش آموزی می کند و از این طریق فعالیت های تربیتی خود برای دانش آموزان پیگیری می کند و سبب اقدامات خیری از جمله تهیه غذا برای کارتن خواب ها و تأمین جهیزیه برای یک دختر شهید مدافع حرم می‌کند.

مستند 58 دقیقه ای «عروسک کوکی نیستم» به کارگردانی امیر منیری و تهیه کنندگی سید جمال عود سیمین در موسسه نجوای زلال هنر مراحل پایانی تولید را سپری می کند و از تازه‌ترین محصولات سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که به زودی از رسانه ملی به نمایش در می آید.

501

کد خبر: 845415

وب گردی

وب گردی