یورش 50 هزار شهرک نشین به اماکن مقدس اسلامی

منابع فلسطینی شمار صهیونیستهایی که طی چند روز گذشته در جریان اعیاد یهودی به حرم ابراهیمی و آرامگاه حضرت یوسف یورش برده اند را 50 هزار نفر تخمین زده اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فلسطین الاخباریه، حدود 1000 شهرک نشین صهیونیست شب گذشته به آرامگاه حضرت یوسف در نابلس یورش بردند. این در حالی است که دهها هزار شهرک نشین در میان حمایت های امنیتی ارتش رژیم صهیونیستی در دو روز گذشته به حرم ابراهیمی یورش برده بودند.

منابع محلی اعلام کرده اند حداقل سه شهروند فلسطینی در درگیری با نظامیان صهیونیست و در اعتراض به این یورش ها مجروح شدند. همچنین در درگیری های ایجاد شده میان جوانان و نیروهای اشغالگر نیز برخی افراد در اثر استنشاق گاز اشک آور دچار حالت خفگی شدند. این درگیری ها در جریان یورش صدها شهرک نشین به قبر حضرت یوسف برای انجام امور دینی اتفاق افتاد.


پایگاه خبری شهرک نشینان صهیونیست نیز اعلام کرد: حدود 1000 نفر شب گذشته در میان حمایت کامل نیروهای امنیتی به قبر حضرت یوسف در نابلس وارد شدند تا مناسک تلمودی خود را اجرا کنند.

شاهدان عینی اعلام کردند که بیش از 30 اتوبوس صدها شهرک نشین را به محل مورد نظر آورده و مراسم آنها تا ساعات اولیه صبح ادامه یافت و منجر به درگیری با جوانان فلسطینی گردید.

این منابع افزودند: حداقل سه جوان با گلوله های پلاستیکی مجروح شده و تعدادی دیگر بر اثر پرتاب دهها گاز اشک آور دچار خفگی شدند. این درگیری ها در اطراف قبر حضرت یوسف و خیابان عمان اتفاق افتاد و برخی از آنان برای معالجه به بیمارستان منتقل شدند.

کد خبر: 845426

وب گردی

وب گردی