کار شورای شهر بهشهر با فرمانداری و استانداری مازندران به شکایت رسید/ ماجرا چیست؟

فرماندار بهشهر با اشاره به اختلافات به وجود آمده استانداری و فرمانداری با شورای شهر این شهر گفت: اعضای شورای شهر از من و استاندار شکایت کردند.

ایسکانیوز: در هفته چهارم شهریور ماه بودیم که استاندار مازندران طی نامه ای به شورای اسلامی شهر بهشهر اعلام کرد با توجه به اینکه «فرید صمدایی» شهردار پیشنهادی بهشهر 5 سال سابقه اجرایی ندارد لذا شرایط احراز تصدی سمت شهرداری را ندارد.

به دنبال این نامه رئیس شورای اسلامی شهر بهشهر حکم انتصاب فرید صمدایی را به عنوان شهردار بهشهر صادر کرد که این اقدام موجب شد سید خالق سجادی فرماندار بهشهر نامه ای به تمامی دستگاه های اجرایی، نهادها، بانک ها و سازمان های دولتی شهرستان بهشهر ابلاغ کند که انتصاب فرید صمدایی به عنوان شهردار بهشهر وجاهت قانونی ندارد و باید از هر گونه مکاتبه با شهرداری بهشهر که با امضای فرید صمدایی است خودداری کنند.

در این بین حاشیه ها و حرف و حدیث های زیادی میان دو طرف ایجاد شد که همچنان ادامه دارد و باعث اختلافات زیادی میان شورای شهر با استانداری و فرمانداری این شه شده است.

در همین ارتباط سید خالق سجادی فرماندار بهشهر در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: براساس قانون پس از معرفی شهردار از سوی شورای شهر باید استانداری بر مبنای معیارها و ملاک هایش شهردار را تعیین کند که شهردار معرفی شده از سوی شورای شهر بهشهر دارای معیارها و ملاک های مد نظر استانداری نیست.

وی ادامه داد: پس از تقریبا 15 روز باید نظر استانداری در رابطه با ابلاغ شهردار اعلام شود اما به دلیل مشکلی که میان استانداری و شورای شهر به وجود آمد رئیس شورای شهر خودش حکم شهردار را ابلاغ کرد.

سجادی گفت: ابلاغ حکم شهردار در شهرهای زیر 100 هزار نفر با امضای استاندار و بالای 100 هزار نفر با امضای وزیر کشور صورت می پذیرد و با توجه به این موضوع که جمعیت بهشهر زیر 100 هزار نفر است ابلاغ حکم شهردار از اختیارات استاندار است، اما رئیس شورای بهشهر این حکم را ابلاغ کرد.

فرماندار بهشهر با بیان این که رئیس شورای شهر در ابلاغ حکم شهردار این شهر مرتکب اقدام غیرقانونی شده است گفت: استاندار نامه ای به من ارسال کرد که هر نامه ای از سوی شهردار غیرقانونی است و باید جلوی فعالیت آن گرفته شود و طبق دستور استاندار از ادامه فعالیت های شهردار در این منصب جلوگیری شد.

وی با بیان این که اعضای شورای شهر از من و استاندار شکایت کردند، افزود: طی صحبت هایی که میان من و شورای شهر بهشهر در چند روز گذشته صورت گرفت اعضای شورا اظهار داشتند که پس از شکایت رای به نفع شورا صادر شده است و شهردار دوشنبه 17 مهر ماه فعالیت خود را شروع خواهد کرد اما تا به امروز چهارشنبه 19 مهر ماه هنوز خبری از آغاز فعالیت این شهر نشده است.

سجادی تصرح کرد: هنگامی که شورای شهر برای شکایت به وزارت کشور رفت وزارت کشور هم حق را به استاندار داد.

فرماندار بهشهر گفت: در رابطه با نتیجه شکایت شورای شهر نسبت به استاندار و من هنوز هیچ حکمی به ما ابلاغ نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا استاندار هم از شورا شکایت کرده است، گفت: استاندار از شورای شهر می تواند شکایت کند اما به دلیل این که وی فرد اخلاقی است این کار را انجام نداد.

فرماندار بهشهر تاکید کرد: مردم به اندازه کافی خسته هستند و استاندار قصد ایجاد مشکل برای مردم را ندارد.

سجادی در پایان گفت: یکی از اعضای شورای شهر طی صحبت هایی به استاندار توهین کرده است با این حال استاندار به دنبال متشنج کردن فضا نیست و فقط قصد انتخاب یک شهردار برای رفع مشکلات را دارد.

901/900

کد خبر: 845439

وب گردی

وب گردی