افزایش 4 درصدی وقوع سرقت در 6 ماه ابتدایی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته

سردار رحیمی : در 6 ماه ابتدایی امسال 116 هزار و 662 فقره سرقت رخ داده است که به طور میانگین روزانه در داخل تهران 620 فقره سرقت داشته ایم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از صدا و سیما، سردار سرتیپ حسین رحیمی در نشست امنیت عمومی و مقابله با جرم و سرقت بر همدلی و همکاری هرچه بیشتر پلیس و دستگاه قضایی تاکید کرد و افزود: ما انتظارمان از قضات این است که همکاران ما را که گاهی اوقات روزها برای دستگیری یک مجرم تلاش می کنند تشویق کنند و به آنها انگیزه دهند.

وی گفت: در 6 ماه ابتدایی امسال 116 فقره جرم سرقت رخ داده که 76 هزار و 538 فقره کشف شده است که نشان از کشف 66 درصدی این جرایم را دارد.سردار رحیمی افزود: 38 درصد سرقت ها در تهران در این مدت خرد و 62 درصد سرقت های مهم از قبیل سرقت از منازل، خودرو، موتورسیکلت و کیف قاپی بوده است.

وی گفت: در مجموع ما شاهد افزایش 4 درصدی وقوع سرقت در 6 ماه ابتدایی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بودیم به این ترتیب که در این مدت سرقت از طلافروشی ها 400 درصد افزایش، سرقت از مغازه ها 18 درصد و سرقت از بانک ها 300 درصد افزایش داشته است.فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره سرقت مسلحانه هم افزود: در این مدت شاهد افزایش 52 درصدی وقوع این سرقت ها و افزایش 62 درصدی کشف آن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بوده ایم.سردار رحیمی گفت: در این مدت سرقت به عنف 16 درصد کاهش داشته و میزان کشف آن هم 18 درصد کاهش و سرقت عادی 4 درصد بیشتر صورت گرفته است اما کشف آن 7 درصد کاهش داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اجرای مرحله سوم طرح رعد در هفته آینده اشاره کرد و افزود: باتوجه به افزایش وقوع و کاهش کشف میزان جرایم بررسی صورت گرفت و مشاهده کردید عمق عملکرد کلانتری ها پایین آمده است و در همین راستا طرح رعد را در دستور کار قرار دادیم.

سردار رحیمی همچنین به دستگیری نزدیک به 33 هزار مجرم موادمخدر و 100 هزار معتاد متجاهر در 6 ماه ابتدایی امسال اشاره کرد.وی در ادامه به موانع اجرای دستگیری محکومان متواری اشاره کرد و گفت: برخی احکام بدون اطلاعات کامل و فقط با نام و نام خانوادگی به ما ارسال می شود و بیشتر نشانی های اعلامی از سوی دادسرا، واهی یا متعلق به سالهای گذشته است و وجود نشانی های متعدد از یک متهم کار ما را سخت کرده است.

705

کد خبر: 845468

وب گردی

وب گردی