تقویت روحیه تحقیق و پژوهش در دانشجویان و دانش‌آموختگان/ آینده ایران در گرو مقاومت است

چهارمین همایش بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن با حضور حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت الاسلام مدیح امام جمعه رودهن، دکتر نقی شجاع رئیس واحد رودهن، دکتر ساروقیان مسئول بسیج اساتید استان تهران و جمعی از اساتید بسیجی و روحانیون برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد رودهن، حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم در این همایش ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یارانشان گفت: موضوعی که برای این نشست عنوان شده، نقش موثر جهادی استادان در ساماندهی دانشگاه ها و ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی است که وظیفه جهادی همه ماست و باید به آن اهتمام داشته باشیم.

وی ضمن اشاره به تاثیرگذاری استادان بر قشر جوان گفت: برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی، فرهنگ سازی نیاز است و ما به عنوان استاد باید زمینه را برای جوانان فراهم کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: لازمه فرهنگ سازی مخصوصاً در دانشگاه ها این است که در ابتدا بر خودشناسی و مدیریت خود اهتمام داشته باشیم و قبل از مدیریت دیگران، رفتار خود را مدیریت کنیم. اگر انسان بخواهد خودسازی کند باید ابتدا خود را بشناسد و معرفت النفس نافع‌ترین و سودمندترین معرفت هاست که منتهی می شود به معرفت خداوند. مدیریت خود به معنای مراقبت از خود، نظارت بر خود و کنار نهادن غفلت از خود است و این مبدأ مدیریت جامعه است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شخصیت استاد شخصیت دانشجو را می سازد. اگر مفاهیم معرفتی را شما اساتید به دانشجوها انتقال دهید، بسیار موثرتر و دلنشین تر است. باید کاری کنیم که دانشجوی ما خداباور، خدامحور و دین محور شود. اگر خداباوری و دین محوری در دانشجویان ما پدید آید، خیلی از مسائل کشور حل می شود.

وی گفت: ما نیازمند باور دین در میان جوانان هستیم. باور اینکه دین اسلام یک دین جامع و فراگیر بوده و برای ساماندهی زندگی انسان ها آمده است. چنین باوری، ضرورت زندگی امروز، آینده و بازسازی تمدن ماست.

گفتنی است در پایان این جلسه بیانیه بسیج اساتید توسط حجت الاسلام والمسلمین احمدزاده قرائت شد.

کد خبر: 845474

وب گردی

وب گردی