بطحایی: خط قرمز ما منافع ملی‌مان است

وزیر آموزش و پرورش گفت: خط قرمز روابط دیپلماسی در کشور ما منافع ملی است و با به خطر افتادن منافعمان مقابله می‌کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درباره تراکم دانش آموزان در کلاس‌های درسی برخی مناطق کشور، اظهار کرد: ما یک شاخص تعریف شده‌ای را در کشور به تفکیک شهر و روستا و در دوره‌های مختلف تحصیلی داریم و احتمال دارد در بعضی از مناطق این تراکم نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده باشد، اما هنوز با آن خط قرمزی که استاندارد ماست، فاصله دارد.

وی ادامه داد: از مرکز برنامه ریزی مان خواسته ام در هفته جاری و آینده که سازمان دهی نیرو‌های انسانی‌مان تمام و کلاس هم آغاز شده است، این موضوع را مورد بررسی مجدد قرار دهند که اگر در مواردی حد نصاب کلاس از آنچه در دستورالعمل‌ها گفته ایم، بالاتر رفته، این موضوع تعدیل شود که به کیفیت آموزشی ضربه نزند.

بطحایی در پاسخ به سوالی درباره مشکل حق التدریس بودن معلمان در برخی نقاط دور افتاده، گفت: مجلس اخیرا فوریت طرحی را به تصویب رساند که مجدد برای جزئیات به کمیسیون آموزش و تحقیقات ان ارجاع شده است ما منتظریم که آن طرح تعیین تکلیف قطعی برای آموزش و پرورش کند، تا زمانی که آن طرح تصویب شود استفاده از همکاران حق التدریس همچون گذشته است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما در مناطق و رشته‌هایی که نیاز داریم با رعایت شرایط قانونی از نیرو‌های حق التدریس استفاده می‌کنیم امیدوارم با اهمیت و اولویتی مجلس برای این طرح و لحاظ کردن نظرات کارشناسی آموزش و پرورش نهایی شود.

وی اضافه کرد: ترکیب نیروی انسانی در آموزش و پرورش به نحوی است که باید در اینگونه طرح‌ها ملاحظاتی را رعایت کنیم وگرنه به کیفیت آموزشی لطمه می‌زند، با تاکیدی که نمایندگان در این موضوع دارند امیدوارم این به زودی تعیین تکلیف شود تا نگرانی همکاران ما برطرف شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره بدعهدی آمریکا در برجام، گفت: رئیس جمهور در جلسه امروز تاکیداتی داشتند و مقام معظم رهبری نیز مکرر اشاره فرمود: آنچه برای ما اهمیت دارد منافع ملی کشورمان است و خط قرمز ما همین است.

وی تصریح کرد: ما در برجام مسیر درست، عاقلانه و همراه با اصول دیپلماسی را طی کردیم، اما هر زمانی که مسئولان و سیاستگذاران کشور ما احساس کنند که به دلیل بدعهدی و بدقولی یکی از طرف‌های مذاکره منافع ملی کشور را تحت شعاع قرار می‌دهد حتما مقابله به مثل می‌شود و تمامی گروه‌های سیاسی و مسئولان روی این موضوع اتفاق نظر دارند.

بطحایی با بیان اینکه آمریکا تعزیه گردان بدعهدی‌ها شده است، ادامه داد: امیدوارم که طرف‌های خارجی ما در مذاکرات هم عاقلانه و مطابق با پروتکل‌های دیپلماسی جلو بیایند و اجازه ندهند کشوری همچون آمریکا بنا بر دلایل و منافع خودش، منافع سایر کشور‌ها و جامعه جهانی را به خطر بیندازد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا آمریکا قابل اعتماد است، اظهار کرد: آمریکا که تاکنون تعهد به اخلاق و روابط خود را اثبات نکرده است، خط قرمز روابط دیپلماسی در کشور ما منافع ملی است و هر زمانی که احساس بشود بدقولی یکی از طرف‌ها منافع ملی ما را در مرز خطر قرار می‌دهد حتما باید با آن مقابله کرد، آمریکا به کرات این بدقولی اش را به ملت ما و سایر کشور‌های جهان نشان داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

302

کد خبر: 845494

وب گردی

وب گردی