افزایش دو درصدی جان باختگان حوادث رانندگی در آذربایجان شرقی

مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش دو درصدی آمار جان باختگان حوادث رانندگی در استان گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری، 438 نفر در اثر حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست دادند که از این تعداد 349 نفر مرد و 89 نفر زن بودند.

به گزارش ایسکانیوز، بهرام صمدی راد مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: بیشترین تلفات حوادث رانندگی طی این مدت به ترتیب با 262 فوتی در جاده های برون شهری و روستایی، 93 نفر در مسیرهای درون شهری، 12نفر در جاده های خارج از استان یا نا معلوم، 61 نفرخارج از حریم جاده و 10 فوت شده گزارش شده است.

وی با بیان اینکه درشهریورسال جاری، 92 نفر بر اثر تصادفات رانندگی در استان جان خود را از دست دادند، ادامه داد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 9.5 درصدافزایش یافته است.

مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش دو درصدی تعداد مصدومین حوادث ترافیکی نسبت به سال گذشته عنوان کرد : درنیمه اول سالجاری تعداد مصدومین حوادث رانندگی مراجعه کننده به ادارات پزشکی قانونی 9 هزار و21 نفر بوده که از این تعداد دوهزارو 428 نفر زن و شش هزار و 593 نفر مرد بودند.

صمدی راد متذکر شد: همچنین در شهریور سالجاری یک هزارو 733 نفر در اثر حوادث رانندگی مصدوم و به ادارات پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 4.3 درصدافزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تعداد کل مصدومان در حوادث رانندگی سال گذشته 15 هزار و 415 نفر بوده است، خاطرنشان کرد: تعداد کل تلفات ناشی از تصادفات رانندگی طی سال 95 در استان 675 نفر بود که از این تعداد 133 نفر زن و 542 نفر مرد بود.

901

کد خبر: 845500

وب گردی

وب گردی