توجه به استان سیستان و بلوچستان از اولویت‌های وزارت بهداشت است

دکتر محمدرضا فراهانی در جمع مدیران فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: در چهار سال اول مسئولیت بنده به ترمیم و بازسازی زیرساخت‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گذشت و کمتر فرصت بازدید از دانشگاه‌ها برای ما فراهم بود، اما در دوره جدید و در دومین دوره مدیریت آقای دکتر هاشمی بر وزارت بهداشت، اولویت ما بازدید مستمر از دانشگاه‌های علوم پزشکی و آشنایی با مشکلات و نقاط ضعف و قوت آنهاست. 

به گزارش ایسکانیوز، در این جلسه که پیش از ظهر امروز (چهارشنبه ) برگزار شد، دکتر فراهانی ضمن ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: اولویت وزیر بهداشت در امور مربوط به دانشگاه‌ها سه استان سیستان و بلوچستان، خوزستان و کردستان است و بر این اساس اولین سفری که بنده با تیم فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت همراهی کردم استان سیستان و بلوچستان است.

معاون وزیر بهداشت همچنین با تاکید بر اینکه بازدید از دانشگاه‌ها به هدف بررسی شرایط و امکانات دانشگاه‌ها در حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی انجام می‌شود، اظهار داشت: این بازدیدها به منظور برقراری ارتباط میدانی و نزدیک با دانشجویان، کارکنان و مدیران انجام می‌شود تا بتوانیم به شناختی کامل‌تر و روشن‌تر از وضعیت فرهنگی، دانشجویی، صنفی و رفاهی دانشگاه دست یابیم.

در این جلسه دکتر محمود رضا میری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز ضمن ابراز خوشحالی از حضور تیم فرهنگی و دانشجویی وزارتخانه در این دانشگاه اظهار داشت: در دولت یازدهم و با اجرای طرح تحول سلامت وضعیت استان در حوزه بهداشت و درمان رو به بهبود قابل توجهی گذاشته است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: تغییر و تحولاتی که در وزارت بهداشت در حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی رخ داد، در دانشگاه‌ نیز نمایان بوده و ما رشد قابل توجهی در زمینه‌های فرهنگی و دانشجویی داشته‌ایم که در آمار همکاران ارائه می‌شود.

در ادامه این جلسه علیرضا گنج‌علی معاون فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه نیز با ارائه آماری از موقعیت استان سیستان و بلوچستان در کشور و با اشاره به مرزی بودن این استان اظهار داشت: موقعیت استان سیستان و بلوچستان در منطقه اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در این دانشگاه را نشان می‌دهد.

وی همچنین به ارائه آماری از رشد کمی تشکل‌ها، کانون‌ها، نشریات و نهادهای دانشجویی در این دانشگاه پرداخت و گفت: تکثر در دیدگاه‌ها پسندیده و امری است اجتناب ناپذیر اما این تکثر باید به غایت‌هایی پیش رود که مد نظر ماست. دین یک بسته فرهنگی است و دانشگاه با فهم صحیح این موضوع و بر اساس نیاز دانشجو باید در زمینه فرهنگ برنامه‌ریزی کند تا دانشجوی ما هنگام فارغ‌التحصیلی هم از نظر علمی هم از نظر فرهنگی رشد کرده باشد.

گنج‌علی در ادامه به ارائه گزارشی از وضعیت خوابگاه‌ها پرداخت و گفت: تمام خوابگاه‌های ما ملکی است و توانسته‌ایم ۱۰۰ درصد پوشش خوابگاهی داشته باشیم با این حال ملکی بودن خوابگاه‌ها ایجاب می‌کند که به ارتقاء وضعیت خوابگاه‌ها بپردازیم.
گفتنی است در این جلسه مدیران به ارائه گزارش‌هایی از حوزه‌های تحت مدیریت خود پرداختند و آماری از وضعیت فرهنگی و دانشجویی در حوزه‌های نشریات، کانون‌ها، تشکل‌ها، تربیت‌بدنی و خوابگاه‌ها ارائه دادند.

701

کد خبر: 845534

وب گردی

وب گردی