عراق، ایستگاه نخست ملی حفاری در بازارهای بین المللی

مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت ملی حفاری ایران از آغاز رایزنی های مستمر در زمینه همکاری های مشترک با شرکت های نفتی در عراق خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از شرکت ملی نفت ایران، سپهر سپهری در نشست با مدیر دفتر نمایندگی شرکت ملی نفت ایران در عراق اظهار کرد: شرکت ملی حفاری ایران، حضور فعال در بازارهای کشورهای نفتخیز منطقه، صدور خدمات فنی و مهندسی و ارائه خدمات آموزشی حفاری را هدفگذاری کرده است.

او با اشاره به توانمندی های شرکت ملی حفاری ایران در زمینه های عملیاتی، پشتیبانی، فنی و تخصصی و برخورداری از متخصصان مجرب و کارآزموده در بخش های مختلف حفاری، افزود: نخستین بازار هدف، حضور در پروژه های حفاری کشور عراق است.

در این نشست مدیر دفتر نمایندگی شرکت ملی نفت ایران در عراق نیز گفت: شرکت ملی حفاری ایران از توانمندی و ظرفیت های لازم برای حضور فعال در پروژه های بین المللی و منطقه ای برخوردار است.

سید محمد موسوی افزود: با توجه به مجاورت میادین نفتی بویژه در مناطق جنوبی ۲کشور و حضور شرکت های متعدد بین المللی در این میادین، ورود شرکت ملی حفاری ایران به بازار حفاری کشور عراق از اولویت بالایی برخوردار است.

در پایان این نشست مقرر گردید اداره بازاریابی و همکاری های بین المللی شرکت ملی حفاری در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به تهیه مستندات فنی لازم و پیگیری کار اقدام نماید.

حمایت از ساخت داخل و تلاش در جهت بومی سازی تجهیزات

تلاش برای حضور موثر ملی حفاری در صنعت نفت عراق در حالی صورت می گیرد که رئیس هیأت مدیره شرکت ملی حفاری ایران پیش از این از حمایت از ساخت داخل و تلاش در جهت بومی سازی هر چه بیشتر قطعات و تجهیزات تخصصی صنعت حفاری خبر داده بود.

سپهری در دیدار با قلمبر دزفولی، مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران گفت: این شرکت همکاری و هم افزایی خوبی با سازندگان و صنعتگران داخلی دارد.

او اظهار کرد: از سازندگان قطعات و تجهیزات صنعت حفاری انتظار می رود که همسو با کمیت تولیدات، بحث کیفیت را مدنظر داشته و استانداردهای مورد قبول شرکت ملی نفت ایران را در ساخت لحاظ کند.

سپهری با اشاره به برنامه های کلان وزارت نفت در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: در ارتباط با استفاده بیش از پیش از توانمندی ها و ظرفیت های داخلی و توجه به ساخت داخل، این شرکت اهداف و برنامه های صنعت نفت را دنبال می کند.

مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران به برنامه ساخت ۱۰ گروه کالایی مورد نیاز صنعت نفت توسط بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: در این فهرست شماری از قطعات و تجهیزات اساسی که در صنعت حفاری کاربرد دارد نیز لحاظ شده است.

402

کد خبر: 845599

وب گردی

وب گردی