قرارداد انجام پروژه پژوهشی میان ملی حفاری و دانشگاه صنعت نفت نهایی می‎شود

مدیرپژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران از اجرای پروژه پژوهشی « تدوین مجموعه اصول جامع طراحی/ مهندسی حفاری ساخت چاه در ایران » از سوی دانشگاه صنعت نفت خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از شرکت ملی نفت ایران، مهدی عرشیان در این باره توضیح داد: این پروژه متعاقب نیازسنجی این مدیریت در سطح شرکت با همکاری مدیریت امور مهندسی تعریف و پس از بررسی در کارگروه های تخصصی در شورای عالی پژوهش شرکت به تصویب رسید.

او افزود: اجرای پروژه طی فراخوان پژوهشی به اطلاع دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری سراسر کشور رسید و پیشنهادات دریافتی در کارگروه های تخصصی مورد بررسی قرار گرفت که از این میان پیشنهاد جامع دانشگاه صنعت نفت مورد تصویب شورای عالی پژوهش شرکت و شرکت ملی نفت ایران قرار گرفت .

عرشیان در معرفی اجمالی پروژه اظهار کرد: پیچیدگی روزافزون صنعت حفاری و لزوم وجود یک نرم افزار جامع برای طراحی و ساخت چاه جهت متخصصان شرکت، ما را بر آن داشت تا به تدوین این مجموعه با اتکا به جنبه های نرم افزاری و مغزافزاری موضوع بپردازیم .

این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون در این ارتباط نرم افزارهایی توسط شرکت های خارجی تهیه شده است، گفت: البته این نرم افزارها معمولا تمامی جنبه های تخصصی و مراحل طراحی تا ساخت چاه را شامل نمی شود.

او ادامه داد: اجرای این پروژه با توجه اهداف و سیاست های اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توانمندی های داخلی و هم افزایی میان متخصصان مجرب شرکت و اساتید و پژوهشگران دانشگاهی اجرا و دستاورد مهمی در بومی سازی این فناوری محسوب خواهد شد.

عرشیان افزود: با توجه به اخذ مصوبات در خصوص این پروژه پژوهشی، هم اینک مراحل عقد قرارداد با دانشگاه صنعت نفت در دست انجام بوده و این پروژه در آینده نزدیک اجرایی می شود.

402

کد خبر: 845603

وب گردی

وب گردی