قائمی: شهرستان خمین نیاز به ساخت مدرسه دارد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خمین با اشاره به اهمیت مدرسه سازی گفت: خیرین مدرسه‌ساز غیر از ساخت مدرسه روحیه اعتماد، نیک اندیشی و راستگویی در جامعه را نیز بالا می‌برند.

به گزارش ایسکانیوز، صادق قائمی مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی ظهر امروز چهارشنبه 19 مهر ماه در آئین تجلیل از خیران مدرسه‌ساز شهرستان خمین با اشاره به اقدامات نوسازی مدارس استان مرکزی اظهار داشت: اداره کل نوسازی مدارس استان مرکزی تمام تلاش خود را به کارگرفته است تا با احداث فضاهای آموزشی و تحویل این فضاها به مجموعه آموزش و پرورش بتواند روند کاری آموزش و پرورش استان را تسهیل کند.

وی افزود: در حال حاضر در سطح استان مرکزی تعداد 22 فضای آموزشی آماده بهره‌برداری وجود دارد که این پروژه‌ها با کمک خیرین مدرسه‌ساز و همچنین استفاده از منابع استانی و ملی تکمیل گردیده‌اند و به مرور در طول مهرماه جهت بهره‌برداری تحویل آموزش و پرورش می‌شوند.

قائمی تصریح کرد: برای احداث این 22 پروژه اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال هزینه شده که تعداد 16 پروژه از این تعداد یا مستقیما توسط خیرین احداث شده است یا اینکه خیرین در ساخت آنها مشارکت داشته‌اند و مابقی این پروژه‌ها نیز از محل اعتبارات استانی و ملی ساخته شده‌اند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی عنوان کرد: از مبلغ 250 میلیارد ریالی که جهت احداث این فضاهای آموزشی هزینه گردیده حدود 180 میلیارد ریال توسط خیرین مدرسه ساز تامین شده است.

قائمی با اشاره به آموزشگاه خیرساز سیدحسن بهشتی گفت: این آموزشگاه با 740 متر زیربنا، 1200 متر فضای محوطه‌سازی و 256 متر دیوار با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال توسط خیرین موسسه مهر پروین ساخته شده است.

وی اضافه کرد: تعهدات دولت نسبت به خیرین در بحث مدرسه‌سازی انجام شده است و این تعهدات بیشتر در زمینه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام با همکاری خیرین بوده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خمین نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت مدرسه سازی اظهار داشت: خیرین مدرسه‌ساز غیر از ساخت مدرسه روحیه اعتماد، نیک اندیشی و راستگویی در جامعه را نیز بالا می‌برند.

محمدی افزود: هر جامعه‌ای برای پیشرفت بیش از هر چیز به سرمایه اجتماعی نیاز دارد و خیرین مدرسه‌ساز با ساختن مدرسه تاثیر به سزایی در افزایش سرمایه اجتماعی جامعه دارند.

وی با تقدیر از اقدام خیرین در بحث مدرسه سازی در خمین بیان کرد: شهرستان خمین نیاز به ساخت مدرسه دارد و با توجه به پخش نامتعادل جمعیت در سطح شهر این نیاز در شهرک‌ها و نواحی پر تراکم خمین بیشتر احساس می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خمین بیان کرد: در سال 96 جمعیت دانش آموز در بخش فنی و هنرستانی را از 10 درصد در سال‌های گذشته به 37 درصد افزایش داده‌ایم که این امر می‌تواند تاثیر به سزایی در بحث ایجاد شغل و کاهش نرخ بیکاری در شهرستان داشته باشد.

901

کد خبر: 845608

وب گردی

وب گردی