جزئیات اقدامات هلال احمر در میانمار

رییس جمعیت هلال احمر کشورمان با تشریح اوضاع بسیار بد آوارگان مسلمان میانماری، به جزییات کمک ایران برای آنها پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، علی اصغرپیوندی- رییس جمعیت هلال احمر در حاشیه حضور و بازدید از محل تجمع آوارگان مسلمان میانماری اظهار داشت: اوضاع اینجا اصلا خوب نیست و به سمت یک فاجعه انسانی پیش می رویم کما اینکه شاید تا حدودی نیز رخ داده باشد.

وی ادامه داد: آوارگان سه مشکل عدیده دارند، از جمله اینکه باید به آنها غذای گرم داده شود، همچنین مشکل بهداشت فردی و‌جمعی دارند، آب آلوده است، وضعیت دفع زباله و سرویس بهداشتی اصلا مناسب نیست.

رییس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: باید در زمینه درمان و سلامت آوارگان نیز کارهای اساسی انجام شود، کما اینکه کمپ های مراقبت اولیه شکل گرفته ولی اصلا کافی نیست، بنابراین همه کشورها باید کمک کنند.

پیوندی خاطرنشان کرد: همچنین باید نهادهای بین المللی کمک کنند تا هرچه سریعتر آوارگان به سرزمین خود بازگردند، زیرا کمک رسانی، کنترل، تغذیه، بهداشت و درمان 700 تا 800 هزار آواره به هیچ عنوان کار آسانی نیست زیرا اصلا زیرساخت استقرار این تعداد آواره وجود ندارد.

وی با اشاره به اقدامات هلال احمر ایران از جمله ارسال 100 تن کمک برای اوارگان به رایزنی های خود با وزیر بهداشت و رییس جمعیت هلال احمر اشاره کرد و ادامه داد: باید هرچه سریعتر ایجاد بیمارستان صحرایی را با وجود نبود زیرساختار فراهم کنیم تا از اپیدمی بیماریهای واگیر جلوگیری شود، و این درحالی است که بسیاری از خانواده ها دچار مشکلات روحی و روانی هستند و بچه های بسیاری نیز یتیم شدند و وضعیت اصلا خوب نیست.

701

کد خبر: 845696

وب گردی

وب گردی