روند معاملات بورس در هفته ای که گذشت/ بازار متاثر از تصمیمات ترامپ بود

در هفته ای که گذشت، شاخص بورس و اوراق بهادار تهران از کانال 85 واحدی خارج و از رقم 85 هزار و 429 واحد به 84 هزار و 744 واحد رسید.

‎به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در هفته کاری منتهی به نوزدهم مهر ماه سال 96 شاخص بورس و اوراق بهادار تهران از کانال 85 واحدی خارج شد و از رقم 85 هزار و 429 واحد به 84 هزار و 744 واحد رسید، بنابراین می توان گفت شاخص کل در هفته ای که گذشت با روند منفی 589 واحدی همراه بود.

‎سید حسام الدین جعفری، کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی یسکانیوز به روند منفی شاخص در هفته ای که گذشت اشاره کرد و گفت: رشد منفی شاخص کل به تهدیدات ترامپ، رییس جمهور آمریکا جهت تحریم دوباره ایران برمی گردد که تاثیر به سزایی را بر بازار گذاشت.

‎او در ادامه افزود: تهدیداتی در راستای خروج ایران از برجام وجود دارد که این امر باعث شد تا بازار از تهدیدات تاثیر پذیرد و روند منفی را در پیش گیرد.

‎جعفری خاطرنشان کرد: در حال حاضر شک و تردیدهایی درخصوص تصمیم ترامپ وجود دارد اما در ۲ روز آخر معاملات از شدت تاثیرپذیری بازار از تصیمات ترامپ کاسته شد و این امر باعث شد تا بازار تا حدودی روند صعودی را در پیش گیرد.

‎کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: در اوایل هفته روند معاملاتی بازار با وضعیت نامساعدی همراه بود اما بعد از گذشت چند روز به دلیل خبرهای منتشر شده در رسانه های غربی مبنی بر منصرف شدن ترامپ از تصمیمات اتخاذ شده بازار روند معکوس را به خود گرفت.

‎او گفت: روند پیش روی بازار قابل پیش بینی نیست بلکه باید منتظر ماند و دید ترامپ درخصوص برجام چه تصمیمی را به کنگره اعلام می کند، در صورت خروج ایران از برجام بازار روند منفی را به خد خواهد گرفت.

‎جعفری در ادامه بیان کرد: در هفته ای که گذشت بیشتر صنایع به جز سهام شرکت هایی که به عنوان عرضه اولیه بودند تاثیر منفی بر شاخص داشتند و تحت تاثیر جو روانی بازار قرار گرفتند.

401

کد خبر: 845703

وب گردی

وب گردی