واکنش مناسبی به هر رفتار امریکایی ها نشان خواهیم داد /ترامپ برای همه دنیا مشکل ایجاد کرده است

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری گفت:بعد از انقلاب تعداد مبتلابان سل در هر 100 هزار نفر به 40 نفر می رسید در حال حاضر این میزان به 11 نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، دکتر علی اکبر ولایتی در حاشیه هشتمین کنگره بیماری های ریوی در جمع خبرنگاران گفت: هشتمین کنگره بیماری های ریوی و بیست و پنجمین کنگره بیماری سل هر 2 سال یکبار در ایران برگزار می شود .این کنگره به صورت بین المللی برگزار می شود و ۳۵ مهمان خارجی از ۱۰ کشور از جمله رئیس انجمن بیماری های تنفسی و ریوی اروپا و امریکا،اتریش،ترکیه عراق و... در این کنگره حضور دارند.

وی ادامه داد: در این کنفرانس تجربیاتی که متخصصان ریه علی الخصوص سل طی دو سال گذشته کسب کرده اند با یکدیگر مبادله می کنند و این تبادل نظر سبب پیشرفت خواهد شد.

دکتر ولایتی با اشاره به وضعیت سل در ایران گفت: خوشبختانه بعد از انقلاب تا کنون، با توجه به امکانات بهداشتی وزارت بهداشت و سایر مراکز بهداشتی ، میزان ابتلا به سل در کشور کاهش داشته است. بعد از انقلاب تعداد مبتلابان سل در هر 100 هزار نفر به 40 نفر می رسید در حال حاضر این میزان به 11 نفر رسیده است.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اظهارات ترامپ در خصوص برجام افزود: آنچه قرار است که رئیس جمهور آمریکا بیان کند چون فردی غیر قابل پیش بینی است خیلی واضح نیست اما به هر حال فرقی نمی کند زیرا یک کشوری است که اختیارش را فردی در دست گرفته است که برای همه دنیا مشکل ایجاد کرده است.

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران راه و روش خودش را دارد و پایبندی به برجام را تا کنون نشان داده است ودر این خصوص ۸ نوبت مدیر کل انرژی هسته ای تایید کرده است که ایران پایبندی روشنی به تعهدات خود در قبال برجام دارد اما اینکه یک فرد بدون منطق ولو اینکه رئیس جمهور آمریکا باشد،ادعا کند که ایران پایبند نبوده این برای جامعه بین المللی قانع کننده نیست و ملاک قضاوت مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی است .

دکتر ولایتی تصریح کرد: آمریکایی ها هر اقدامی که بخواهند در رابطه با جمهوری اسلامی انجام دهند، ماهم متقابلا این حق را محفوظ می دانیم که واکنش مناسب باهر عملی که آن ها انجام می دهند را داشته باشیم و در عین حال حساب آن ها را از باقی اعضای 5+1 جدا می کنیم ضمن اینکه باقی اعضای 5+1 موظف هستند آمریکا را وادار کنند تا به این تعهد بین المللی عمل کند.
وی افزود: این تعهد میان ایران و آمریکا نیست بلکه یک تعهد بین المللی و تحت نظارت سازمان های بین المللی است و اگر در شورای امنیت تصویب شده و اگر یکی از اعضا آمریکا باشد،بخواهد از این مجموعه فراتر سخن بگوید و قضاوتی غیر از مجموعه انجام دهند ، دیگر اعضا موظفند آمریکا را وادار کنند تا در چارچوب و جدولی که از طرف سازمان انرژی هسته ای و مذاکرات برجام تعیین شده، عمل کند.

وی با اشاره به پیوند ریه در کشور گفت: ایران در منطقه در پیوند ریه رتبه اول را دارد و تا کنون ۱۹۰ پیوند کبد در بیمارستان مسیح دانشوری انجام شده است.

701

کد خبر: 845729

وب گردی

وب گردی