سانتوخا: دوپینگ راهی به نابودی و ناکجا آباد است/ طرفدار اتلتیکو مادرید هستم، تیمی که بارسا و رئال را به چالش می‌کشد

رئیس فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری گفت: تلاش می‌کنیم دوپینگ را از رشته بدنسازی حذف کنیم، نمی‌خواهیم این معضل در رشته ما رخنه کند چون راهی به نابودی و ناکجا آباد است که خانواده‌ها را متلاشی می‌کند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، رافائل سانتوخا رئیس فدراسیون بین‌المللی بدنسازی و پرورش اندام که برای حضور در دومین دوره جام بین‌المللی الماس خلیج فارس به ایران سفر کرده است صبح امروز در مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون ایران حضور پیدا کرد.

وی درباره اقدامات فدراسیون بین‌المللی برای مبارزه با دوپینگ در این رشته گفت: تلاش می‌کنیم دوپینگ را از رشته بدنسازی حذف کنیم، نمی‌خواهیم این معضل در رشته ما رخنه کند چون راهی به نابودی و ناکجا آباد است که خانواده‌ها را متلاشی می‌کند.

وی ادامه داد: رشته بدنسازی در بازی‌های ساحلی آسیا حضور داشت و از تمام ورزشکاران تست گرفتیم که حتی یک نمونه مثبت هم نداشتیم که نشان می‌دهد مسئولان این رشته کار خود را به خوبی انجام می‌دهند.

رئیس فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری درباره المپیکی شدن این رشته تصریح کرد: حدود ۱۷۰ کشور ورزش بدنسازی را به صورت آماتوری انجام می‌دهند. ما باید پرتکول‌های لازم را برای رسیدن به المپیک طی کنیم. با برگزاری تورنومنت‌ها و مسابقات مختلف در کشورهای مختلف جهان این مسیر را طی خواهیم کرد و نهایت تلاشمان را می‌کنیم که هرچه زودتر به این هدف برسیم، در تمام قاره‌های جهان شناخته شده هستیم، در مسابقات مختلف قاره‌ای حضور داریم و توسط کمیته بین‌المللی المپیک به رسمیت شناخته شده‌ایم اما هنوز جواز حضور در بازی‌های المپیک تابستانی را کسب نکردیم هرچند تلاش می‌کنیم این فرصت را به زودی به دست آوریم.

سانتوخا با اشاره به اهمیت ایران و کیفیت ورزشکاران کشورمان در رشته بدنسازی گفت: ایران در بدنسازی و پرورش اندام یکی از برترین‌های جهان است، در نشست امروز هم دغدغه‌های اعضای فدراسیون را شنیدیم، برای دومین سال هم قرار است جام الماس برگزار و به بهترین‌ها کارت حرفه‌ای گری اهدا شود، نهایت تلاشمان را می‌کنیم که این مسابقات در بالاترین کیفیت برگزار شود.

رئیس اسپانیایی فدراسیون جهانی در پاسخ به این سوال که طرفدار رئال مادرید است یا بارسلونا، گفت: شما یک تیم بزرگ را فراموش کردید و آن اتلتیکو مادرید است. هر دو تیمی که نام بردید بزرگ هستند اما اتلتیکو همواره آنها را به چالش می‌کشد.

604

کد خبر: 845776

وب گردی

وب گردی