ملاقات معصومه ابتکار و " سهروردی" در تالار وحدت

شب گذشته معصومه ابتکار، معاون رییس‌جمهور و لوریس چکناواریان و سیروس الوند به تماشای نمایش سهروردی به کارگردانی شکرخدا گودرزی در تالار وحدت نشستند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی نمایش، پیش از این نجفقلی حبیبی پژوهشگر برجسته فلسفه، جعفر والی‌زاده دوبلور، مسعود جاهد آهنگساز، دکتر خاکی، صدرالدین زاهد، حمیدرضا نعیمی، شبنم مقدمی، لیلا زارع و ... به تماشای این نمایش نشستند.

نمایش «سهروردی» نوشته شکرخدا گودرزی از دوم مهرماه هر شب ساعت 18در تالار وحدت به روی صحنه رفته است. علی دهکردی، اصغر همت، حبیب دهقان نسب، فخرالدین صدیق شریف، افسر اسدی، الهام جعفرنژاد، نوید گودرزی، مجید جعفری، اصغر معینی، علیرضا درویش نژاد، سمیه میربهاء در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

شهاب الدین سهروردی به عبارتی بزرگترین متفکرین ایرانی است. فلسفه او در نزد اهل تفکر به فلسفه اشراق شهرت دارد. بنیان تفکر سهروردی با رویکردی به حکمت خسروانی ( ایران باستان) و آنچه که از حکمت هرمسی یا افلاطون دریافت کرده بود با شهودی که از آموزه های اسلامی فرا گرفته بود او را مورد غضب متعصبان دوران خود قرار داد و موجب شد که مفتیان و متعصبان شهر حلب او را در عنفوان جوانی ۳۶ یا به عبارتی ۳۸ سالگی محاکمه و به قتل رساندند.

سهروردی شهریار اندیشه حکمت ایران زمین است او حکمت خسروانی را نیک دریافت و جلوه ای نورانی به فلسفه داد. نور، نه نور محسوس، بلکه نور معقول!

فلسفه سهروردی بسیاری از متفکران را تحت تاثیر خود قرار داد.

بلیت‌های این نمایش از امروز پیش‌فروش می‌شود، علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت www.tik8.com مراجعه کنند.

501

کد خبر: 845781

وب گردی

وب گردی