بهره‌برداری از ۱۸۰۰کیلومتر خطوط ریلی جدید در سال جاری/ سال ۹۷ سال طلایی آزادراه‌های کشور است

معاون وزیر راه و شهرسازی سال جاری را سال طلایی راه‌آهن عنوان کرد و گفت: از مجموع ۱۸۰۰ کیلومتر خطوط جدید ۹۰۰ کیلومتر توسط شرکت راه‌آهن ساخته می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی در مراسم افتتاح فاز سه آزادراه کنار گذر اصفهان اظهار داشت: وزیر راه و شهرسازی در روزهای پایانی دولت یازدهم برنامه زیر ساخت‌ها را ارائه کرد که برنامه توسعه راه آهن و آزادراه‌ها در اولویت قرار داشته و امروز شاهد هستیم که این برنامه‌ریزی در حال نتیجه دادن است.

او افزود: امسال با کمک‌های وزیر راه و شهرسازی و ریاست جمهوری ۹۱۹ کیلومتر راه‌آهن مورد بهره‌برداری قرار می گیرد که با احتساب ساخت خطوط دوم توسط شرکت راه‌آهن شاهد ۱۸۰۰ کیلومتر خطوط ریلی جدید خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل با بیان اینکه امسال ۵ استان کشور به شبکه ریلی متصل می‌شود گفت: استان همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و شرقی و گیلان متصل می‌شوند همچنین استان گیلان در توسعه شبکه ریلی کریدور شمال و جنوب به خلیج فارس و آستارا متصل می‌شود. بعلاوه دو مسیر جدید در محور مهریز- یزد و خط اتصالی به افغانستان (خواف-هرات) در آستانه تکمیل قرار داد.

خادمی در ادامه به توسعه آزادراه‌ها اشاره کرد و گفت: سال ۹۷ سال طلایی بزرگراه‌ها است، به طوری که در ۱۳ محور آزادراهی پروژه‌های متعددی در دست اقدام است که هر کدام از آنها یک ابر پروژه محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه ۲ هزارو ۴۰۰ کیلومتر آزادراه در دست بهره‌برداری قرار دارد تصریح کرد: اما هیچ‌گاه همزمان این حجم از پروژه آزاد‌راهی مبنی بر ۸ پروژه بزرگ مقیاس در دست اجرا نبوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: کنار گذرهای غربی و شرقی اصفهان، آزاد راه تهران- شمال و آزاد راه اصفهان- شیراز از نمونه های برجسته این پروژه‌ها به شمار می‌رود که آزاد راه اصفهان- شیراز موجب کاهش ۱۴۱ کیلومتری مسیری فعلی می‌شود.

او افزود: آزادراه‌های خرم‌آباد – اراک، همت – کرج، ارومیه – تبریز با جدیت در دست ساخت قرار دارند که با این برنامه‌ریزی و فشار موجود برای توسعه آزادراه‌ها می‌بینیم که سال ۹۷ به سال ویژه آزادراه‌ها تبدیل می‌شود.

به گفته خادمی ۱۵ هزار نیروی انسانی و ۵ هزار دستگاه ماشین‌آلات در ساخت و توسعه آزادراه‌ها فعال هستند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل نقل با اشاره به تأثیر نقش کنارگذرهای شرق و غرب اصفهان بیان داشت: این ۲ کنارگذر تأثیر قابل توجهی در کاهش حوادث رانندگی، اتلاف وقت و افزایش ایمنی دارند.

این مقام مسئول با اشاره به قطعه سوم آزادراه کنار گذر غرب اصفهان گفت: با احداث قطعه سوم و چهارم رینگ کمربندی شهر اصفهان کامل می‌شود و ترانزیت، صنایع حاشیه‌ای اصفهان و ایمنی را تأمین می‌کند.

خادمی یادآور شد: برای کل این پروژه ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که تنها قطعه سوم آن ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است و

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان از پیمانکار این پروژه نیز قدردانی کرد.

401

کد خبر: 845846

وب گردی

وب گردی