متوسط سن مدیران کشور 8 سال کاهش می یابد

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: با بکارگیری نیروهای جوانتر، تا پایان برنامه ششم توسعه متوسط سن مدیران کشور حداقل هشت سال کاهش پیدا می کند.

جمشید انصاری عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه الکامپ زنجان در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون میانگین سنی مدیران میانی به بالای کشور، بیش از 47 سال است که قصد داریم این رقم را به سن 40 سال برسانیم.
این مسئول خاطرنشان کرد: تصمیم هایی در شورای عالی اداری کشور در این زمینه گرفته و ابلاغ و بر اساس آن برخی از شرایط احراز شغل مدیریت تسهیل شده است.
وی یادآورشد: این ابلاغ ها در بخش جوانان و مدیریت بانوان در دستگاه های اجرایی است و تکالیفی هم از سوی رئیس جمهوری و سازمان اداری و استخدامی کشور به دستگاه های اجرایی اعلام شده است.
انصاری اظهار کرد: با تغییراتی که در مدیران انجام می شود، جایگزین ها، افراد جوانتر می شوند و این کار بتدریج طی برنامه ششم توسعه یا تا سال 1400 محقق می شود.
وی در خصوص بهره وری در دستگاه های اجرایی کشور خاطر نشان کرد: بناست از امسال سنجش بهره وری در نظام اداری آغاز شود، پیش از این این شاخص ها به بخش خصوصی داده می شد.
انصاری ادامه داد: با ابلاغ شاخص سنجش بهره وری به دستگاه های اجرایی و اداری کشور، سال آینده در جشنواره شهید رجایی بهره وری دستگاه ها مورد ارزیابی قرار می گیرد.
بر اساس این آمارها دولت به ۸.۵ میلیون کارمند دستگاه اجرایی و بازنشسته حقوق پرداخت می کند و ۳۰درصد کارمندان هم دیپلم و زیردیپلم که از این تعداد 450 هزار نفر مدیر هستند.

منبع: ایرنا

303

کد خبر: 845883

وب گردی

وب گردی